magazin

A kultúra háza?

Idejét se tudom, mióta szenderegtek a közszolgálati fő-csatornákon az úgynevezett édes kultúra múzsái. Néha, néha fölneszültek, azután megint csak a…

tovább

magazin

A csönd képei

Bicskei Zoltán és a Cinema Filmműhely tevékenysége jelentősen hozzájárul a magyarkanizsai kulturális élethez. Alkotóként, szervezőként a…

tovább

magazin

Bessenyei Ferenc, a filmszínész

Utolsó filmfőszerepét, a Vitézy László rendezte Érzékeny búcsú a fejedelemtől című filmben játszotta – még 1986-ban (!): az erdélyi fejedelmet,…

tovább

magazin

Oscar-divat a TCM-en

Amikor csillogásról és divatról beszélünk, rögtön a vörös szőnyegen végigvonuló sztárok jutnak eszünkbe. Ez az a hely, ahol a világ szeme a…

tovább

magazin

Értékelt a kísérleti- és kisjátékfilmes zsűri

A 36. Magyar Filmszemle zárónapján a kísérleti- és kisjátékfilmes zsűri nyílvánosan értékelte a versenyszekció darabjait. A zsűri tagjai: Bikácsy…

tovább

magazin

Rövidfilmek – K1.

Az Eső után Cannes-ban díjazott rendezője a vihar utáni dermesztő csend és az interkulturális akció között egyensúlyoz, mások móriczi mélységekbe és…

tovább

magazin

Most látszom vs. Szerencsés ember

A Most látszom, most nem látszom és a Szerencsés ember című kisfilmek stábja több ponton fedi egymást: Szász Attila és Keményffy Tamás kapcsolata a…

tovább

magazin

Értékelt a dokumentumfilmes zsűri

Az idén is háromtagú zsűri, Sára Sándor, Szilágyi Orsolya és Gulyás Gyula dokumentumfilm rendezők értékelték az éves termést, sokkal inkább azonban…

tovább

magazin

Szirtes András: Dear Daughter

Ha bárki foghat kezébe kamerát, fényképezőgépet, billentyűzetet és dokumentálhatja vele saját és környezete életét, akkor miért lesz egy rendező…

tovább

magazin

Szőke András: Zsiguli

Szalacsi és társai divatot teremtettek, Szőke felvette a fonalat, professzionalizált, de csak az amatőrizmus mentén. Badár megmaradt főtörzsnek,…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Nekem van lábam kettő. Köztük még egy, csak az kicsi.

Vadlány - Boszorkánykör

Oszd meg! Az összes idézet