magazin
Idejét se tudom, mióta szenderegtek a közszolgálati fő-csatornákon az úgynevezett édes kultúra múzsái. Néha, néha fölneszültek, azután megint csak a…
továbbmagazin
Bicskei Zoltán és a Cinema Filmműhely tevékenysége jelentősen hozzájárul a magyarkanizsai kulturális élethez. Alkotóként, szervezőként a…
továbbmagazin
Utolsó filmfőszerepét, a Vitézy László rendezte Érzékeny búcsú a fejedelemtől című filmben játszotta – még 1986-ban (!): az erdélyi fejedelmet,…
továbbmagazin
Amikor csillogásról és divatról beszélünk, rögtön a vörös szőnyegen végigvonuló sztárok jutnak eszünkbe. Ez az a hely, ahol a világ szeme a…
továbbmagazin
A 36. Magyar Filmszemle zárónapján a kísérleti- és kisjátékfilmes zsűri nyílvánosan értékelte a versenyszekció darabjait. A zsűri tagjai: Bikácsy…
továbbmagazin
Az Eső után Cannes-ban díjazott rendezője a vihar utáni dermesztő csend és az interkulturális akció között egyensúlyoz, mások móriczi mélységekbe és…
továbbmagazin
A Most látszom, most nem látszom és a Szerencsés ember című kisfilmek stábja több ponton fedi egymást: Szász Attila és Keményffy Tamás kapcsolata a…
továbbmagazin
Az idén is háromtagú zsűri, Sára Sándor, Szilágyi Orsolya és Gulyás Gyula dokumentumfilm rendezők értékelték az éves termést, sokkal inkább azonban…
továbbmagazin
Ha bárki foghat kezébe kamerát, fényképezőgépet, billentyűzetet és dokumentálhatja vele saját és környezete életét, akkor miért lesz egy rendező…
továbbmagazin
Szalacsi és társai divatot teremtettek, Szőke felvette a fonalat, professzionalizált, de csak az amatőrizmus mentén. Badár megmaradt főtörzsnek,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié