magazin
Az igen vegyes visszhangú berlini premiert követően Kertész Imre után Koltai Lajosnak és Nagy Marcellnek is nekiszegezhettük mikrofonjainkat. Bár a…
továbbmagazin
A Mozgókép Közalapítvány 2003. évi televíziós pályázatán nyertes tizenhárom tévéfilmből összesen kettő forog celluloidra. Az egyik Török Ferenc…
továbbmagazin
A Mozgókép Közalapítvány 2003. évi televíziós pályázatán nyertes tizenhárom tévéfilmből összesen kettő forog celluloidra. Az egyik Török Ferenc…
továbbmagazin
2000-ben jelent meg első kiadásban Vágvölgyi B. András Tokyo Underground című dolgozata. A könyv akkoriban nagy siker volt, sokan máig keresik a…
továbbmagazin
Egy művésznek szinte lehetetlen kihívást jelent klasszikusnak lenni úgy, hogy közben ne váljon unalmassá és avíttá. Zeffirellinek ideig-óráig ez…
továbbmagazin
Kertész Imrét a Sorstalanság berlini bemutatója kapcsán lehetett mikrofonvégre kapni nagyjából húsz percig egy csoportinterjún, két angol és két…
továbbmagazin
Február 17. és 20. között rendezték meg a 36. Budapesti Függetlenfilm Szemlét az Almássy Téri Szabadidőközpontban. A versenybe több mint 60 filmet…
továbbmagazin
Pejó Robert Dallas Pashamende című filmjét a Panoráma szekcióban vetette a Berlinale. A első vetítés másnapján sikerült elcsípnem a rendezőt egy…
továbbmagazin
András Ferenc, aki a 70-es, 80-as években olyan klasszikusokkal írta be magát a magyar filmtörténetbe, mint a Veri az ördög a feleségét, a…
továbbmagazin
HITCHCOCK „Orrán-száján dőlt a vér...”– kezdett bele Hitchcock, amikor beszállt a liftbe és meggyőződött róla, hogy idegenek is hallják. -- „A…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéEnzo / A nagy kékség