magazin

Beszélgetés Franco Zeffirellivel

Egy művésznek szinte lehetetlen kihívást jelent klasszikusnak lenni úgy, hogy közben ne váljon unalmassá és avíttá. Zeffirellinek ideig-óráig ez…

tovább

magazin

A jajgatásra senki nem figyel

Kertész Imrét a Sorstalanság berlini bemutatója kapcsán lehetett mikrofonvégre kapni nagyjából húsz percig egy csoportinterjún, két angol és két…

tovább

magazin

Amatőr vagy független?

Február 17. és 20. között rendezték meg a 36. Budapesti Függetlenfilm Szemlét az Almássy Téri Szabadidőközpontban. A versenybe több mint 60 filmet…

tovább

magazin

Pejó Róbert Berlinben

Pejó Robert Dallas Pashamende című filmjét a Panoráma szekcióban vetette a Berlinale. A első vetítés másnapján sikerült elcsípnem a rendezőt egy…

tovább

magazin

András Ferenc: Morfium

András Ferenc, aki a 70-es, 80-as években olyan klasszikusokkal írta be magát  a magyar filmtörténetbe, mint a Veri az ördög a feleségét, a…

tovább

magazin

A Filmvilág februári számából

HITCHCOCK „Orrán-száján dőlt a vér...”– kezdett bele Hitchcock, amikor beszállt a liftbe és meggyőződött róla, hogy idegenek is hallják. -- „A…

tovább

magazin

Beszélgetés Muhi Andrással a Berlinalén

Muhi András és Fliegauf Benedek, a Berlinale ideje alatt működő Co-production Marketen vettek részt, ahova 350 pályázó közül, huszadmagával…

tovább

magazin

A versenyből kimaradt dokumentumfilmekről

Filmekről, melyeket az előzsűri tagjaként szívesen néztem, mégis a D/1 és a D/3 kategóriába benevezett 111 alkotás közül nem jutottak tovább a 36.…

tovább

magazin

Oroszországi Magyar Kulturális Évad

Február és július között rendezik meg az Oroszországi Magyar Kulturális Évadot. A budapesti Orosz Kulturális Hetek és a moszkvai Őszi Magyar…

tovább

magazin

Nyócker

Miközben a mozikban már több, mint 60 ezren látták, a Szemlén pedig díjat nyert, a Berlini Filmfesztiválon a nemzetközi színtérre is kilépett Gauder…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Mi az szomszédasszony, csak nem ledőlt a kredenc?

Béla / Csapd le csacsi!

Oszd meg! Az összes idézet