magazin
Egy művésznek szinte lehetetlen kihívást jelent klasszikusnak lenni úgy, hogy közben ne váljon unalmassá és avíttá. Zeffirellinek ideig-óráig ez…
továbbmagazin
Kertész Imrét a Sorstalanság berlini bemutatója kapcsán lehetett mikrofonvégre kapni nagyjából húsz percig egy csoportinterjún, két angol és két…
továbbmagazin
Február 17. és 20. között rendezték meg a 36. Budapesti Függetlenfilm Szemlét az Almássy Téri Szabadidőközpontban. A versenybe több mint 60 filmet…
továbbmagazin
Pejó Robert Dallas Pashamende című filmjét a Panoráma szekcióban vetette a Berlinale. A első vetítés másnapján sikerült elcsípnem a rendezőt egy…
továbbmagazin
András Ferenc, aki a 70-es, 80-as években olyan klasszikusokkal írta be magát a magyar filmtörténetbe, mint a Veri az ördög a feleségét, a…
továbbmagazin
HITCHCOCK „Orrán-száján dőlt a vér...”– kezdett bele Hitchcock, amikor beszállt a liftbe és meggyőződött róla, hogy idegenek is hallják. -- „A…
továbbmagazin
Muhi András és Fliegauf Benedek, a Berlinale ideje alatt működő Co-production Marketen vettek részt, ahova 350 pályázó közül, huszadmagával…
továbbmagazin
Filmekről, melyeket az előzsűri tagjaként szívesen néztem, mégis a D/1 és a D/3 kategóriába benevezett 111 alkotás közül nem jutottak tovább a 36.…
továbbmagazin
Február és július között rendezik meg az Oroszországi Magyar Kulturális Évadot. A budapesti Orosz Kulturális Hetek és a moszkvai Őszi Magyar…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMi az szomszédasszony, csak nem ledőlt a kredenc?
Béla / Csapd le csacsi!