magazin
Vannak filmek, amiket egyszer is sok megnézni, és vannak, amiket soha nem elég. A Macskafogó ilyen. Hiába volt meg tízszer, húszszor, harmincszor,…
továbbmagazin
Vannak filmek, amiket egyszer is sok megnézni, és vannak, amiket soha nem elég. A Macskafogó ilyen. Hiába volt meg tízszer, húszszor, harmincszor,…
továbbmagazin
A kilencven éves Illés Györgyöt ünnepelte a szakma, volt sok „papizás”, „csókolomdrágagyuribácsizás” az összeomlóban lévő MAFILM stúdiójában, az…
továbbmagazin
Vannak filmek, amiket egyszer is sok megnézni, és vannak, amiket soha nem elég. A Macskafogó ilyen. Hiába volt meg tízszer, húszszor, harmincszor,…
továbbmagazin
A piaci igények és a mediatizálódó kulturális környezet hatására a felsőoktatás filmes, filmelméleti képzése egyre inkább a tömegkommunikátor-képzés…
továbbmagazin
Fésős András négy éve elkészítette első nagyjátékfilmjét. Az egyéni hangú Balra a nap nyugszik siker lett, a közönség mégis hiába várt a…
továbbmagazin
Hitchcock utolsó némafilmje, Anthony Hopkins nagy játszmája, Leslie Nielsen kétbalkeze és Almodóvar titkos apácarendje a képben. Dobozba zárva a…
továbbmagazin
Janisch Attila korosztályához mérten termékeny alkotó. Adaptált novellát, készített több kisjátékfilmet és dokumentumfilmet, díjnyertes portréfilmet…
továbbmagazin
Idén, első alkalommal – Illés György 90. születésnapján – adták át az Aranyszem – Operatőr Fesztivál díjait. 15 kategóriában értékelték a filmeket,…
továbbmagazin
DIGITÁLIS FILMVILÁG - 25 ÉVA Filmvilág negyedszázada alakult át folyóirattá. A jubileum alkalmából megkezdődött a lap digitális archívumának…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié