A Discovery Travel & Living úgy kívánja csökkenteni nézőinek életmód-műsorok iránti csillapíthatatlan étvágyát, hogy új helyekkel, hobbikkal és ötletekkel ismerteti meg közönségét. A csatorna utazással, étkezési szokásokkal, nemzetközi luxuscikkekkel, valamint építészeti és lakberendezési trendekkel foglalkozó igényes életmód-műsorokat sugároz majd.
A Discovery Networks Europe vezérigazgatója, Arthur Bastings az új csatornával kapcsolatban elmondta:
„Az elmúlt öt évben jelentős változások történtek az emberek életmódjában. Többet utazunk külföldre, több helyi specialitásba kóstolunk bele és több életmóddal vagy trenddel kapcsolatos tapasztalattal érkezünk haza. A Discovery Travel & Living kikapcsolódást, ötleteket és átfogó képet nyújt a televízió előtt, a karosszékben ülőknek.”
A Discovery Travel & Living a hirdetőknek is új lehetőségeket kínál, hogy közvetlen kapcsolatot alakíthassanak ki azzal a kifinomult ízlésű és kíváncsi közönséggel, amely érdeklődéssel fordul az életminőségét javító műsorok irányába.
A Discovery Travel & Living 2005. februártól indul a Discovery Networks Europe hálózatában, és teljesen új, Európában egyedülállóan igényes programokat kínál nézőinek. A csatorna műsorra tűzi a Grand Designs sorozatot, ami újszerű házépítési technikák rejtelmeibe avatja be a televízió előtt ülőket. A népszerű sorozat, a Lonely Planet folytatásaként látható majd a Six Degrees II széria. A Kylie Kwong – Simply Magic című nyolc részes sorozat a kulináris élvezetek hódolóit ismerteti meg a világ konyháinak sokszínűségével a varázslatos kelettől a nyugati partokig. A Superhomes II húsz részes sorozatában pedig a világ legdrágább házait fedezhetik fel belülről az érdeklődők.