magazin
Denys Arcand Barbárok a kapuk előtt című filmje többek között a generációs ellentétekről is szól. Éppen ezért ültettünk le két különböző generációt…
továbbmagazin
Az idei Könyhéten jelent meg az első magyar nyelvű forgatókönyvírói szakkönyv Krigler Gábor tollából. Ízelítő gyanánt tekints bele a (folyt. köv.) -…
továbbmagazin
Különös beszámolóval fog találkozni e sorok olvasója, egy olyan írással, amelyben a tudósító egyben az események résztvevője, ezért - hogy ne tűnjön…
továbbmagazin
Garas Dániel a mára már legendássá vált Simó osztállyal párhuzamos Kende János vezette operatőr osztályban végzett a főiskolán. Jóllehet dolgozott…
továbbmagazin
Az „alig van kontinens, ahol ne járt volna” fotóművész(nő), Szilágyi Lenke, több mint két évtized fényképeit állították ki, retrospektíve, az Ernst…
továbbmagazin
Tudomásom szerint az erdélyi filmfesztiválok többnyire magyar kezdeményezés nyomán születnek, magyarok szervezik, ezért elsősorban magyar közönség…
továbbmagazin
Szegény Leni Riefensthal nemrég halt meg majd' százévesen, évtizedekkel előzve meg korát, nő létére forgatott le két hírhedt remekművet: egyet a…
továbbmagazin
A Filmtörvény kiemelten foglalkozik a Nemzeti Filmiroda kérdésével, melynek megnyitását már nagyon várták a filmesek. A Filmiroda, mely egyelőre…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAz iránt kezdünk el vágyakozni, amit nap mint nap látunk. Hát nem érzi a testén a vágyakozó pillantásokat, Clarice?
Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak