magazin
Opálfényű asztali lámpa egy magánnyomozó irodájában. Titokzatos, szűkszavú megbízó. Eltűnt szobrok, táskák, feleségek. Kapualjban gyufát lobbantó…
továbbmagazin
Az egymással kereszteződő bűn-ösvények kiadják egy világváros rajzát. A chandleri cselekmény nem hammettesíthető. Chandler mindenekelőtt saját…
továbbmagazin
A film noir korróziója az átlagembert sem kíméli. A sziporkázó cinizmust és a mindenen túlsegítő dörzsöltséget tökélyre vivő magánnyomozók,…
továbbmagazin
Egy magyar producer, aki ritkán ad interjút. Nem szeret beszélni a munkájáról, inkább csinálja. A producer dolga a legnehezebb, hiszen tőle függ,…
továbbmagazin
A Filmszakmai Kerekasztal több hónapja folyó szakmai egyeztetés eredményeként konszenzusra jutott abban, hogy mit akarnak a filmesek a mozgókép…
továbbmagazin
"Gyerekek, a mai órán a Godzilla és az Apa című filmeket hasonlítjuk össze!" A Mozgókép- és Médiaismeret perceken belül iskolai tárgy lesz, kicsit…
továbbmagazin
"...a Magyar Producerek Szövetsége szakmai érdekképviseleti szervezetként kezdeményezője majd közreműködője kíván lenni annak a fejlesztőmunkának,…
továbbmagazin
A Magyar Mozgókép- és Médiatanárok Egyesülete (MMME) és a Fővárosi Pedagógiai Intézet (FPI) negyedik alkalommal hirdet Országos Középiskolai…
továbbmagazin
A SCHILLING-MOHAROS FORGATÓKÖNYVÍRÓI ÜGYNÖKSÉG a tavaszi nagy sikerre való tekintettel ismét meghirdeti az amerikai típusú FORGATÓKÖNYVÍRÓI…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié