A szakma általában keveset tud arról, hogy milyen költséges azon feltételek biztosítása, melyek egy film külföldi értékesítéséhez elengedhetetlenül szükségesek. Első helyen áll az angol feliratos Beta és az angol nyelvű ismertető elkészítése. Ezeket a Magyar Filmunióval közösen gyártatják. Ekkor több százezer forintot előlegeznek meg – amit csak akkor tudnak a producerrel elszámolni, ha a filmet eladták és a bevétel befolyt. A tapasztalat szerint ez a költség számtalan esetben évekkel később (vagy akkor sem) térül meg.

Nemzetközi vásárok, növekvő érdeklődés 

Szintén komoly költségtényező a nemzetközi vásárokon való részvétel, melyek közül a berlini és a cannes-i,  Filmunióval közösen bérelt standon kötött üzletek a Hungarofilm éves forgalmának mintegy 50%-át eredményezik. A 2004. évi Berlini Nemzetközi Filmvásáron mind klasszikus magyar filmekre, mind a legújabb termésből ott már megjelenő munkákra (elsősorban a Dealerre) igen nagyszámú tárgyalást folytattak szép sikerrel.

A Mokép Hungarofilm Division az exportmunkát teljes egészében megreformálni készül. A Filmtörvény bejelentése óta, de még inkább az uniós csatlakozás okán növekvő érdeklődés mutatkozik a magyar film iránt. Az utóbbi hónapokban új potenciális vásárlókkal bővült a több évtizede hűséges partnerek köre. Ennek főleg az az oka, hogy az uniós országokban megváltozik besorolásunk quota szempontból, és nő a közvetlen tévéeladások esélye.

Az idei Cannes-i a filmfesztiválon pedig a korábbiakhoz képest a magyar filmszakma sokkal hangsúlyosabb megjelenésre készül, amely a remények szerint erősíti ezt a tendenciát és fokozza majd a vásárlói kedvet is.