Koós Árpád:SpaceTörténet, dramaturgia vagy eszmei mondanivaló helyett inkább a technikával való játékra, illetve az azzal kapcsolatos tanulságra helyezte a hangsúlyt több európai alkotó. A világ működése nagyon is határozott, és még azok a dolgok is összefüggenek egymással, amikről nem is gondolnánk. A kávéskanál irányítja a ventillátor működését, a vízautomata pedig esőt csinál Nicholas Losse Lloyd in the Coner című rajzolt őrületében, ahol Donnie Darko titkos erővonalai mentén áramlik az élet és Bodó Viktor Jött egy busz-epizódjának logikája is megidéződik. A cybertér végtelen lehetőségeit tárja nézői elé a francia Buquet-Colin-Hoizey-Yorgandijan négyes számítógéppel animált Impasse című ötpercese. Az óraművek diktálta flash-iram kérdései: Melyik vagy te? Melyik a valódi világ? Hol a játék vége? A világ fejlődésének ritmusát Bas van Huizen De Lindenmeyer System-je mozgásművészek, a Rancoeur-Baercoen-Boyar-Blanchard négyes Loop-ja pedig vonalak és geometriai formák segítségével követi nyomon. A mezőny egyetlen magyar résztvevője, Koós Árpád, szintén lendületalapon dolgozott. A már-már pc-játéknak is beillő Space ritmusra adaptálta és robotizálta a Kis Herceget. A legérdekesebb műfaji kísérlet talán a cseh Martin Duda Kontakt-ja, amely nem kevesebbet tűzött maga elé, minthogy egy filmbe helyezze és versenyeztesse a hagyományos és a digitális animációs technikát. A két- és a háromdimenziós ember egyaránt tehetetlen a másik világában, s ha a küzdelem reménytelen, marad a két technika józan keverése, ám két világból összegyúrt figura két keze sosem érhet össze, mert akkor a kép kontakthibás lesz. Szerencsére a Contact Errror még nem Fatal Error, a kísérlet tehát folytatódhat…. Jövőre – egy újabb fesztiválon.