A 15 éves érettségi találkozón Horváth Dani (akinek már a neve is jófiús) kibillen jólfésült szerepéből, és pár héttel az esküvője előtt megpróbálja teljesíteni a film címében foglalt feladatot. Csak azt nem veszi észre, hogy az osztály mindenkori kreténje egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felcsap home videósnak, és a gyertya helyett az okostelefonját markolássza a fiatalok háta mögött. A kompromittáló felvételért cserébe egyetlen dolgot akar: megdönteni Hajnal Tímeát. Ez viszont lehetetlenebb küldetés, mint amivel Tom Cruise-nak valaha is szembe kellett néznie. A sztori innentől egy darabig a klasszikus heist movie-k vonalát követi, a hajsza a bizonyítékért, majd néhány elvarratlan szálat maga után hagyva pont úgy ér véget, ahogy az „ámerikás” vígjátékokban alapkövetelmény, és amit a mezei néző vár és elvár.
Nézd meg a film bevállalós előzetesét!
Vannak filmek, amiket kimagasló színészi alakítások mentenek meg, de a Hajnal Tímea sajnos nem ilyen. Nagyrabecsült, remek színészek hozzák az unásig ismert szerepüket, és szürkülnek bele a sémába. Szabó Simon beleragadni látszik a nagypofájú behemót karakterébe, Bögöcsének poénjai csak egy darabig terelik el a figyelmet a sztori gyengeségeiről. Az első óra után minden újabb kúrós beszólás büntetésként hat, bár büntessen bármennyire is a Coelho-könyvekből adaptált pornók címe: jár a pirospont a rendezőnek és a forgatókönyvíró Csurgó Csabának, amiért leütötte a magas labdát, és a magyar filmesek közül elsőként emlékezett meg a fény dél-amerikai harcosáról. Bögöcshöz fűződik a film egyik legjobb momentuma, a golden showerrel felturbózott erkélyjelenet is, ami után biztos halljuk még párszor a jókívánságot: hugyozzon téged arcon a Szabó Simon!
A film legnagyobb problémája, hogy a karakterei inkább illenek joghurtreklámba, mint szélesvászonra. Talán csak Jordán Adél míszeskedő pszichológusának megrajzolásakor szaladt meg jobban a színes filc. Pedig lehetett volna több az olyan apró finomságokból, mint a megdönthetetlennek látszó jókislány kezébe varázsolt szexuális utalások - legyen szó banánról, vagy a mellei előtt súlyozgatott sárgadinnyékről. Lengyel Tamás viszont mindenkinek egyformán jól áll - Jordánnal kedves párost alkotnak, Simon Kornéllal megejtett kalandjai után pedig tényleg elhittük, hogy két igaz barátot látunk.
Lengyel Tamás, Jordán Adél, Simon Kornél szövetkeznek
A film messze legjobb alakítását Szandtner Anna nyújtja - különösebb erőlködés nélkül is tökéletesen hozza Nikkit, a kacsintó Jézust villantó, filozofikus alkatú prostit. Szűk tíz perc is elég neki, egy erősen áthallásos történettel - amelyben a politikus vágyik ugyan a műanyagpéniszre, de megsértődik, ha nemi identitását firtatják - felnyissa hősszerelmes jófiúnk szívét. Fájó és központi hiánya továbbá a filmnek, hogy Osvárt Andrea a felbukkanó női magazin címlapján játszik a legjobban, Hajnal Tímeájának sajnos nem sikerül kettőnél több dimenziót magára erőltetnie.
Sátáni vigyor Szabó Simontól
Herczeg Attila filmjén a kelleténél jobban érződik a reklámos tapasztalat. A monológok akkor működnek, ha nincsenek túl komolyan véve. Ellentétben más sikeres vígjátékokkal (A miniszter félrelép, Csak szex és más semmi, Valami Amerika, Üvegtigris) a romantikusnak vagy világmegváltónak szánt dialógusok sok helyütt hangzatos sablonegyvelegnek tűnnek.
Szandtner Anna és a kacsintós Jézus
A Hajnal Tímea bemutatását nagy várakozás előzi meg, elég végignézni az első reakciókat (ITT és ITT). Simán lehet, hogy az új dívát bevezető és a fiatal magyar színészgárda legjobb erőit felvonultató történet működni fog a mozikban, de nekünk sajnos túl felszínes ahhoz, hogy hosszútávra tervezzünk vele. Egyéjszakás kaland marad, telefonszám a farmer hátsó zsebében.