A helyszín kicsit tudományosabb megközelítése: indul a „Győr a vizek városa” konferencia, benne minden, ami a vízzel kapcsolatos az őselemtől a fürdőkultúráig. És ha már történelem: a moziban változatok a huszadik századra, lásd: A pozitív század (Jacques Henri Lartigue), Az én XX. századom (Gordian Maugg), A második világháború színesben, és Stanislaw Muha szórakoztató dokfilmje, a Hova lett Warhol? Lehetőséget kapnak a Szemle-eredményeken zúgolódó kisfilmesek is: itt az Uno (Dyga Zsombor), a Flakon (Kedves Lili), a Hypnos (Fliegauf Benedek) és még sokan mások. Kitekintésnek pedig jön a Latinorama Dél-Amerika díjnyertes filmjeivel. Folytatódnak a klasszikusok: az erotika mesterének (Jos Stelling) tavalyi nyerő kópiája, A benzinkút és Joris Ivens The 17th parallel című 1968-as munkája a vásznon.

A „Művészetek szentélyében” ma Trevor Watts Moiré „celebrál”. A világhírű brit szaxofonos már harmadszor csábul vissza a fesztiválra, a nyolc évvel ezelőtti szereplésekor asszisztáló ghánai ütős csapat pedig Kasaba néven érkezik újra a Mediawave-re holnap este. Szintén ütőhangszerek, hárfák és dobok kísérik a mágikus ősi női tudást zenébe lehelő Visions of Kaya formációt, a Rigó-Lancsirics duó zongora-szaxofon harmóniáit viszont egy vendég-didgeridoo segíti majd a XX. századi zeneszerzők klasszikus darabjainak átértelmezésében.

Komárom zenei filmeket vetít, Kolozsvár a hőskor kelet-európai kópiáiból merít, no meg a tavalyi díjnyertesekből, míg Dunaszerdahely marad a doknál és az animációnál, valamint az Artfilm Fesztivál gyöngyszemeinél. A talpalávalót egy 20 tagú provance-i dob-furulya zenekar szolgáltatja. őket váltja sötétedéskor a szlovák legenda, a Neuropa.