MAGYAR MŰHELY
Harmat György: Élet Sárországban (Az elmaradottság képei)  
Gelencsér Gábor: Ellenfilmkultúra születik (Az NFI-hatás)  
Pethő Réka: Ki miatt múlik a szerelem? (Hajdu Szabolcs: Kálmán-nap)  
Bakos Gábor: Szegénylegények magasiskolája (Jancsó Miklós: Szegénylegények // Gaál István: Magasiskola)  

SZERZŐK ÉS TABUK
Christian Petzold életműve térkép: kor(szak)ok és ideológiák fölött átlépve mutat utat a pesszimizmus felől az optimizmus felé, ahogy a komolytalan szerelmet fokozatosan felváltja a mitologikus erejű szerelem. Szánalmas életek és nevetséges szerelmek kudarcai és tor túrája fölött eltekintve válik láthatóvá a remény horizontja.

Paulina Reiter: Hiszek a kép erejében (Beszélgetés Agnieszka Hollanddal)  
Szíjártó Imre: A visszalökés kora (Agnieszka Holland: Zöldhatár)  
Havassy Gergely: Gengszterparódiától boldogságkoncepcióig (Christian Petzold világa)  
Pauló-Varga Ákos: Megperzselt szívek (Christian Petzold: Tűzvörös égbolt)  
Kránicz Bence: A hazafi (Jafar Panahi: Itt nincsenek medvék)   

KORTÁRS KLASSZIKUSOK
Fekete Tamás: Tanári értekezlet (Thomas Payne tanárhősei)  

KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Varró Attila: Haragban a világgal (David Lynch: The Angriest Dog in the World) 

A PROPAGANDA ÁRA
Riefenstahl nem egyszerűen egy diktatúra propagandafilmese, tudatosan merít az általa is jól ismert filmkészítési gyakorlatból, nem csupán díszítőelemnek használva: az expresszionista stílus megidézése és átértékelése azt sugallja, hogy az egyén és a világ közötti szakadék megszüntethető, a kiszolgáltatottságból  fakadó  félelmek  és  szorongások leküzdhetők, a válság helyzetből van kiút.

Martin Ferenc: A sötét akarat diadala (Leni Riefenstahl és az expresszionista örökség – 1. rész)  

TÚLÉLŐFILMEK
A hó társadalma nem csupán lenyűgöző vizualitása és hitelessége, hanem amiatt is figyelemre méltó, mert másho  vá helyezi a hangsúlyokat, inkább azok előtt tiszteleg, akik nem jutottak haza: Bayona azt sugallja, hogy az elhunytak önfeláldozása és önzetlensége nélkül valószínűleg senki nem maradt volna életben.

Zalán Márk: Az élet diadala (Juan Antonio Bayona: A hó társadalma)  
Kovács Gellért: Felfal a múlt (Ashley Lyle – Bart Nickerson: Yellowjackets – Túlélőjátszma)  

FOTOGRÁFIA
Czirják Pál: A téma az utcán hever (Kereki Sándor fotókiállítása)

FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Családi körökben (Sundance 2024)  
Boronyák Rita: Búcsú a háborúktól (BIDF 2024)  

KRITIKA
Gyöngyösi Lilla: Kígyósors (Vermes Dorka: Árni)  
Kovács Kata: Nincsen benne gyári hiba (Breier Ádám: Lefkovicsék gyászolnak)   
Margitházi Beja: Több fényt az apokalipszisbe! (Radu Jude: Ne várjatok túl sokat a világ végétől)  
Baski Sándor: Éjszaka Teheránban (Ali Ahmadzadeh: Tűréshatár)  

Forrás: Filmvilág Blog
Címlapkép: 
Christian Petzold: Tűzvörös égbolt