Aurel Klimt: Az elvarázsolt harang Ha a nyelvi akadályok, no meg az itt-ott óhatatlanul felbukkanó insiderek megakadályozták is néhol a külföldi animációk megértését, az biztos, hogy a Magyar Iparművészeti Egyetem válogatásán a hazaiak mulattak a legjobbakat. A magyar blokk animátorai ráadásul a fesztiválok kedvenc zenekaraival is bőkezűen bántak. Kiss Erzsi, Yonderboi és a Korai Öröm kísér, a talányok pedig megoldásra találnak. Kiderül, hogy a drótemberek hiába várnak a vonatra, mert a sínek elfogytak (Nyulász Melinda: Megálló), a sárga falujáróbuszt maga Rákóczi Ferenc kötötte el (Pálfi Szabolcs: A busz) és az animátor legfőbb ellensége Micky Egér (Hadházi Kata: Holmik a kofferben). Három stílusgyakorlat referál a Pulp Fiction  „borzalmas viccére”. Ki az idővel (Matievics Éva), ki a hellyel (Magyarósi Éva) manipulálja Uma Thurman és John Travolta párbeszédét. A viccet nem csak ők értik. Riedl Katalin hagyományos animációinkat idéző Tündérkék című filmjében a macskaarcú és a madárfejű öregasszony addig gyilkolja egymás kedvenceit, míg az állatkereskedő tengerparti nyaralásra nem válthatja a küzdelem árát. Nádas Tibor (Hogyan repüljünk) pedig a végére megtanítja repülni a „kiskakast”, aki akárcsak Mehemed, nem tudta, hogy a tehénhez érni igazán veszélyes. Viszont célravezető.