A Vertigo Média növekedése az első években exponenciálisan kiegyensúlyozott volt, másrészt 2014-től nevezhetjük ugrásszerűnek.2019-ben is 34 premierjük volt. Köztük a legsikeresebb film, amelyet a Kreatív Európa MEDIA támogatott, a Kettős életek volt.

A Kreatív Európa MEDIA támogatási rendszere radikális átalakuláson ment át az elmúlt időszakban, de ez sajnos nem ment zökkenőmentesen. A hosszú távú terveink egyik alappillére továbbra is az a háttér, amit a szervezettől kapunk, a normatív támogatás egy állandó, tervezhető segítség. Ugyanakkor mind a normatív, mint a szelektív támogatás esetében a projektek időtartama és a finanszírozás hossza drámaian megnövekedett, emiatt sokkal hosszabb ideig tart egy-egy projekt átfutása, ami emberpróbáló cashflow helyzetet okoz” – állítja Berta Balázs igazgató.

Kettős életek / Fotó: Vertigo Média

Természetesen a kialakult helyzetben, hogy négy hónapig zárva voltak Magyarországon a filmszínházak, mi is igyekeztünk alternatív megoldásokhoz folyamodni, de ezúttal is nyilvánvalóvá vált, hogy nem helyettesíthető a mozis élete egy filmnek, vagy csak komoly anyagi veszteséggel. A salescégek ugyancsak nehéz helyzetbe kerültek, így nem áll érdekükben, hogy engedjenek a korábban kialkudott árakból."

Tehát sajnos nem tudjuk magunkat bebiztosítani, e megnövekedett rizikó tudatában kell döntéseket hoznunk. A kiesett négy hónapnyi időszak bemutatóit át kellett ütemeznünk az őszi-téli időszakra, ezzel párhuzamosan 2020- ra tervezett filmek kerültek át a 2021-es megjelenésbe. Továbbá egyelőre kivárunk a további nagyobb szabású akvizíciók tekintetében."

Volt egyszer egy téka / Fotó: Vertigo Média

"Akvizíciós szempontból nem tervezünk változtatni a stratégiánkon, a koronavírus okozta helyzet csak még inkább óvatosságra int. Ugyanakkor mindig igyekszünk több évre előre tervezni, már most is rendelkezünk olyan film jogával, amely várhatóan csak 2022-ben kerül mozikba. Emellett 2018-ban bemutattuk első saját gyártású filmünket, a Volt egyszer egy tékát, és azóta egyre komolyabban építjük ki a gyártási divíziónkat."

"Terveink között sorozatok, dokumentumfilmek és egész estés játékfilmek készítése is szerepel, és komoly energiát fektetünk a VOD-platformokon való jelenlétünkre: tartalmaink megtalálhatók többek között a Telekom, a Vodafone TV/UPC, a Netflix és az iTunes felületein” – mesélt a cég innovatív tevékenységéről és a jövő terveiről Berta Balázs.

A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2014-2020 című kiadványában jelent meg.
Címlapkép: Berta Balázs / Fotó: Chripko Lili