A félénk pénztárosnő, Lauretta (Rainer-Micsinyei Nóra) és akaratos anyja (Murányi Tünde) kettesben élnek egy panellakásban. Amikor az asszony takarítás közben összeesik otthon és kórházba kerül, Lauretta számára szép lassan feltárul egy addig ismeretlen világ. Vakrandira megy, edzeni kezd, újra kedvet kap az énekléshez és próbálja élvezni az életet, miközben becsülettel hallgatja tovább az anyja panaszait, csak most már a telefonon keresztül. Egyik nap az anyja cuccai közt egy olyan levélre bukkan, ami az egész addigi életét megváltoztatja.
Brauner Máté nem először vett részt a Friss hús válogatásában: Előbb adtam című parádés kisfilmje Rába Roland főszereplésével 2014-ben szerepelt a fesztiválon. A Lauretta forgatókönyvét Ászity Boglárka és Brauner Máté írta, az operatőr Bálint Dániel, a producerek Angelusz Iván, Dreissiger László, Fekete Réka és Osváth Gábor. A film vasárnap este, 23:10-kor, és hétfő hajnalban, 03:45-kor lesz látható az M2 műsorán.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.