A híd (The Bridge) című produkcióban a játékosok feladata egy 250 méteres híd megépítése volt, amellyel eljuthattak az összesen 30 millió forintos fődíjhoz. A produkció helyszíne a romániai Bélesi tó környéke volt. A produkciós és gyártási feladatokat a hazai piac egyik kiemelkedő tartalomgyártója a Free Monkeys Production végezte, az eredeti spanyol Banijay formátum megalkotója a Banijay Iberia helyi cége, a Zeppelin. A legújabb változatra vonatkozó szerződést a Banijay Rights, a Banijay globális forgalmazási részlege kötötte.

Az HBO már régóta tervezgette, hogy az amerikai HBO Maxon sikerrel futó realityhez hasonlóan itthon is belekóstol a non-scripted műfajba. A választás az öt országban, köztük Ausztráliában, Brazíliában és Angliában már ismert és szeretett A híd című formátumra esett.

Závorszky Anna, az HBO producere szerint: "A csatornánkon megtalálható tartalmak a minőségi szórakoztatás élményét nyújtják, ennek megfelelően kerestünk olyan reality műsort mely egyszerre hat az érzelmekre és a felmerülő morális dilemmáival elgondolkodtat. Úgy gondoltuk ez a történet jól fog rezonálni a nézők hétköznapi dilemmáival. A Híd (The Bridge) formátumban egy festői és szinte izolált természetben feszül egymásnak a közösség és az egyéni érdek, miközben a játékosok küzdelmével látványosan épül a nyereményhez vezető út." 

 

"A Híd egy összetett történet az elejétől a végéig, nincsenek benne formalizált elemek, semmi hasonló nem volt még a magyar piacon. Ennek a történetnek az a célja, hogy a szereplők felépítsenek egy hidat, és ezzel párhuzamosan híd keletkezzen az emberek között is." – mondta Rubin Kristóf, a Free Monkeys Production producere. 

A játék során egy csapat idegen találkozik a vadonban, és csak egy közös van bennünk: mindannyian a 30 milliós nyereményt akarják. A pénz mindössze 250 méterre van tőlük, ám ahhoz, hogy elérjék azt, össze kell fogniuk. Csapatként versenyt futnak az idővel, miközben egyenként is erkölcsi dilemmákkal szembesülnek. 

A híd stratégiára, együttműködésre és bizalomra épülő játék. Szórakoztató kaland, ami alapvető emberi, morális kérdéseket vet fel: megosztanád vagy ellopnád az életed megváltoztató összeget valakitől, akit csak néhány napja ismersz? A brazil közönség nagyon szerette az HBO Maxon futó műsort, alig várjuk, hogy a magyar nézők is láthassák" – tette hozzá Annelies Sitvast, az HBO Max EMEA unscripted tartalmakért felelős vezetője.

A híd műsorvezetője a korábban újságíróként tevékenykedő, és egyik legnépszerűbb youtuberként ismert Magyarósi Csaba lesz. "Nagyon tetszett ennek a műsornak az üzenete, hogy a szereplőknek össze kell fogniuk és közösen kell alkotni, megépíteni valamit a semmiből. Ez szerintem 2022-ben, Magyarországon különösen fontos és a műsor nézése közben talán mindannyian tanulhatunk valamit az együttműködés erejéről" – foglalta össze gondolatait a műsorvezető.

Forrás: HBO