Jean-Luc Godard Kifulladásig című első nagyjátékfilmje 1960-ban került a mozikba Jean-Paul Belmondo és Jean Seberg főszereplésével. A hatvanas évektől olyan klasszikusssá vált filmjei születtek, mint az Éli az életét, amely 1962-ben elnyerte velencei filmfesztiválon a zsűri különdíját, vagy a Bolond Pierrot, az Alphaville és a Week-end.
A világ filmművészetére nagy hatást gyakorló, rendkívül gazdag életműve több mint öt évtizedet fog át. Számos filmes díjjal ismerték el, 1995-ben Locarnóban életműdíjat kapott, 2007-ben az Európai Filmakadémia életműdíját, 2011-ben pedig az Amerikai Filmakadémia az Oscar-életműdíjat ítélte oda a francia rendezőnek.
Jean-Luc Godard és Jean-Paul Belmondo a Bolond Pierrot forgatásán
Jean-Luc Godard 1930. december 3-án született Párizsban, egy tehetős francia-svájci családban. Sokáig kétlaki életet élt, a háború idején nagyrészt Svájcban, a háború után pedig visszatért Párizsba folytatni a tanulmányait. A filmes szakmát filmkritikusként kezdte, harmadmagával megalapította a rövid életű Gazette du cinéma nevű lapot. 1951-ben André Bazin létrehozta a Cahiers du cinéma nevű lapot, itt kezdett publikálni az ifjú Godard is. Írásaiban élesen bírálta a francia filmművészetet, mert nem találta elég újítónak és kísérletezőnek. Emiatt vágott bele a filmkészítésbe, hogy bebizonyítsa ki lehet lépni a berögzült konvenciókból.
Első nagyjátékfilmje, az 1960-ban bemutatott Kifulladásig hozta meg számára az első nagy sikert, leghíresebb és legjobb munkáit ebben az évtizedben készítette. Csak úgy ontotta magából a jobbnál jobb filmeket, melyek meghatározták a 60-as évek francia filmművészetét: A nő az nő, az Éli az életét, A kis katona, a Külön banda, a Bolond Pierrot, a Hímnem, nőnem, megannyi remekmű, mely instant kultfilmmé vált és markánsan meghatározták a francia új hullámot.
Jean-Luc Godard és Anna Karina
A 70-es évek felé egyre politikusabb filmeket készített, a 80-as években ugyan visszavett ebből, de így is polgárpukkasztó filmeket rendezett, melyekkel szembement a kor elvárásaival és a közízléssel.
Sokáig volt alkotótársa, állandó színésze Anna Karina, akivel a magánéletben is hosszú ideig alkottak egy párt. Godardot a filmművészet egyik legnagyobb alakjaként tartják számon, a kortársaira és az azóta felnőtt filmesek generációra való hatása óriási. Egészen haláláig dolgozott, főleg rövidfilmeket és dokumentumfilmeket készített.