A 69. lapszám a magyar film egy évére összpontosít. Egyrészt a filmek finanszírozási kérdéseire keresi a választ: a Magyar Mozgókép Közalapítvány főtitkára, Tóth Erzsébet beszél az 1991 óta a magyar állami mozgókép-támogatás alapintézményét képező intézmény működési elveiről.

A tematikus összeállítást a 38. Magyar Filmszemléről készült beszámolók alkotják. A verseny szokás szerint az elmúlt év magyar filmtermését fogja át, nagyjátékfilmektől dokumentum-, ismeretterjesztő, kísérleti és kisjátékfilmekig. Az idei Filmszemle versenyprogramjából kizárt Örökké a tied című dokumentumfilm rendezőjével készült interjúból kiderül, hogy mit jelent a filmkészítés magyar származású, Norvégiában élő elsőfilmes rendezőnőnek, Csángó Monicának, illetve milyen nehézségekkel jár filmet forgatni a nagypapáról.

A nemzeti filmgyártások történetét feltáró sorozatban az egykori krakkói főkonzul, dr. Kovács István mutatja be a lengyel film történetét, a század eleji próbálkozásokat, a kommunista idők merész vállalkozásait, illetve napjaink filmes sikereit.

Folytatódik a Filmipar Európában című sorozat is a hatodik résszel, amely a közvetett támogatásokról és az adókedvezmények szerepéről és jelentőségéről szól, hiszen a támogatások mennyisége mindenhol attól függ, hogy mennyire értékeli az adott kormány saját filmiparának teljesítőképességét.

A Fesztibál rovatban az 57. Berlini Filmfesztiválról, illetve a 26. Sundance Filmfesztiválról tudósítunk.

A januári Filmtett kritikarovataiból többek közt kiderül, vajon mennyi sikerrel járt Aki Kaurismäki legutóbbi filmje, a Külvárosi fények, milyen új mexikói film tört be az európai piacra, valamint miért készült el a Vissza a negyedbe című román film, hogyan lett a 2006-os év legsikeresebb amerikai produkciója a Shawn Levy rendezte Éjszaka a múzeumban című film, és mivel ijesztgeti nézőit a Grudge/Átok 2. 

A lap ajánlja a Vizuális és irodalmi narráció című, egyetemisták részére készült internetes munkát, amely egy multimédiás tankönyvet és egy szöveggyűjteményt tartalmaz, valamint a Mozgókép és filmművészet című interaktív digitális lemezt, amely leginkább a középiskolásoknak szól.

                                                      ****

A Filmtett című mozgóképes havilap 2000 tavaszán indult Kolozsváron, idén lépett be a hetedik évbe. A lap filmes szakkiadvány, amely a formálódó erdélyi filmes szakmának és a film iránt érdeklődő nagyközönségnek szól. A Filmtett szerkezetét a következő rovatok határozzák meg: 

– minden lapszámban van egy tematikus összeállítás (minden hónapnak megvan a maga témája, amelyet filmelméleti tanulmányok és filmtörténeti cikkek, néha interjúk révén járunk körbe; az utóbbi hónapok témái: bestsellerek-sikerfilmek, filmfinanszírozás, szín és látvány, sztárok és sztárság, film és oktatás, filmszínészet, filmkonzerv voltak.)

–  ismeretterjesztő rovatok (Filmiskola, Filmtörténet, Műfajtörténet, Magyar 20-ak – magyar rendezőportrék, Filmfinanszírozás),

–  magazinjellegű rovatok (Nagyinterjú, Fesztibál, Prima matéria – fiatal filmeseket bemutató rovat, Amerikai plán, Erdélyi műhely),

– filmkritikák.

Az elég szűk körű erdélyi filmes élet mellett a román, illetve a magyarországi filmes szakma szaktekintélyeit és fiatal tehetségeit is igyekszünk bemutatni, ezen kívül minden lehetőséget megragadunk, hogy európai filmeseket is megismertethessünk a lapunk által.