2004. 09. 27. filmhu
Antonioni 92 lesz, Hitchcock megmutatja a másik arcát, Truffaut-ról is kiderül ez-az, de a lényeg a bizonyított elmélet szava, miszerint az ember konfliktushelyzetben három lehetőség közül választ: felveszi a harcot, elmenekül, vagy elfojt és rosszul lesz. Nos a kiút a menekülés.
A hétvége nem kisebb filmmágus nevével kecsegtet, mint Michelangelo Antonioni. Az
Örök mozi - Antonioni című olasz dokumentumfilm (október 2. 23:55, DUNA Televízió) a szeptember 29-én 92. életévét betöltő rendező portréja a RAI archív felvételei segítségével rekonstruálja a rendező életét. A jeles születésnap alkalmából műsorra tűzött
Egy nő azonosítása című filmje (október 2. 21:50, DUNA Televízió) a negyvenes éveiben járó filmrendező furcsa kaladjait tárja fel. A szerelmi négyszögben két nő és egy film küzd a férfi lelkéért. Lélektérképen kalauzol Alain Resnais a Francia Intézet évadnyitóján is vetített
Amerikai nagybácsim (október 3. 22:00, DUNA Televízió) című munkája is, amely Henri Laborit, a népszerű orvos és teoretikus elméletéből indul ki, miszerint az ember konfliktushelyzetben három lehetőség közül választ: felveszi a harcot, elmenekül, vagy elfojt és rosszul lesz. A Gérard Depardieu főszereplésével készült film a menekülésre voksol.
Hétvégi ejtőzéshez igazi ínyencfalat Alfred Hitchcock egy egészen korai, s egészen rendhagyó munkája, A csalás (október 2. 00:05, m2). A csalás-ban éppen az az átverés, hogy a krimi-isten ezzútal évezredes konfliktushelyzetbe nyúlt, s elhagyta a megszokott fordulatokat. Két angol család a tulajdonlás kérdése miatt gyötrődik, kié a föld? Leleplezhetjük Hitchcockot, amikor épp nem is Hitchcock.