Buster Keaton: Három korszak
Szombaton is Buster Keatoné és Madaras Gergelyé a főszerep: Keaton vakmerő mutatványokkal teli klasszikusa, a Generális (Le mecano de la generale, 1927) szolgáltatja az alapot a zenei kisérletezéshez, amelyben ezúttal is az IYSO és a RadioMentale lesznek a partnerek. Buster Keaton most az amerikai polgárháborúba csöppen, Johnnie, a mozdonyvezető szerepébe. A címbéli Generális nem más, mint Johnni hőnszeretett mozdonya, aki mellett csak a szépséges leánynak, Annabellnek jut hely a masiniszta szívében. Amikor kitör az Észak és a Dél közötti háború, Johnnie nem hajlandó egyenruhát ölteni, mert titkon úgy gondolja, mozdonyvezetőként nagyobb hasznára lehet a déli seregnek. Annabelle és a patrióta családja gyávának hiszik, a lány pedig látni sem akarja többé, azonban úgy esik, hogy északi sereg kémei elrabolják Generálist, a mozdony mögött pedig ott a kocsi, amelyben Annabelle sebesült apját szállítja. A csetlő-boltó Johnnienak így egyszerre kell megmenteni két szerelmét és azt is megakadályoznia, hogy az északiak pusztító csapást mérjenek a déli vasútvonalra.
Buster Keaton: Generális
Vasárnap filmdrámával folytatódik a sor: a Casablancával később világhírnévre szert tett Michael Curtis, azaz Kertész Mihály korai, még Kolozsváron forgatott alkotása, A tolonc lesz műsoron. Az 1915-ös mű két szempontból is különleges helyet foglal el a hazai filmtörténetben: az egyetlen olyan fennmaradt mozgókép, ami megörökítette Jászai Marit, és szintén az egyetlen megmaradt magyar film, amelyben Várkonyi Mihály szerepel. A népszínmű adaptáció központjában a Kontra család konfliktusokkal, szerelmi háromszögekkel és gyilkosságokkal terhelt kálváriája áll. A film heves fordulatait Darvas Ferenc zeneszerző kíséri majd zongorán.
Kertész Mihály: Tolonc
Hétfőn Darvas Ferenc Jókai Mór klasszikus regényének első mozgóképes adaptációját, az 1918-as Az aranyembert zenésíti meg. Korda Sándor változatában Beregi Oszkár játssza Mihályt, a vakmerő dunai hajóst, akinek birtokába kerül a török szultán szökött kincstárnokának vagyona. Mivel a kincseket nem tisztességes úton szerezte, Mihályt lelkiismertfurdalás gyötri, ezért felnevelteti a kincstárnok árvaságra jutott lányát, majd feleségül is kéri Tímeát. Mesés vagyon ide-vagy-oda, házasságukból hiányzik az igaz szerelem, Mihály pedig idővel megfeneklik anyagias polgári világtól: eldobja korábbi életét és a Duna egy kicsiny szigetére menekül, ahol megleli az igazi boldogságot a remeteként élő fiatal lány, Noémi személyében.
Az utolsó, azaz kedd esti előadás Janovics Ernő rendezése, Az utolsó éjszaka, 1917-ből. Gitta, a kabaré csillaga, mégis boldogtalan, mivel messze szakadt családjától. Új szerelemre lel, de a férfi előbb az ékszereit lopja el, majd Gittát is eladja. A Nagy Háború kezdetekor Gitta visszatér hazájába, de családjának nyomát sem találja, ezért csatlakozik a fővárosi színház társulatához, ahol egyetlen vigasza, hogy minden este titokzatos hódolója kedveskedik a fellépés után. A záró akkordokat Darvas Ferenc játssza a zongorán.
augusztus 11. péntek 21:00: Három korszak (1923, Edward F. Cline és Buster Keaton), RadioMentale , International Young Soloists’ Orchestra (IYSO) és Madaras Gergely
augusztus 12. szombat 21:00: Generális (1927, Buster Keaton) RadioMentale, International Young Soloists’ Orchestra (IYSO) és Madaras Gergely
augusztus 13.vasárnap 21:00: A tolonc (1915, Kertész Mihály), Darvas Ferenc (zongora)
augusztus 14. hétfő 21:00: Az aranyember (1918, Korda Sándor), Darvas Ferenc (zongora)
augusztus 15 kedd 21:00: Az utolsó éjszaka (1917, Janovics Jenő), Darvas Ferenc (zongora)