Metropolis 2023/3
Nők a magyar filmgyártásban
szerkesztő: Vincze Teréz
Bevezető a „Nők a magyar filmgyártásban” című összeállításhoz
Margitházi Beja: A megfigyeléstől a beavatkozásig
Tudományos és filmes kísérletezés Vas Judit Módszerek (1968) című szociálpszichológiai rövidfilmjében
Szalay Dorottya: Az ellenállás frontvonalai
Rendszerkritika és (női) érdekképviselet Szilágyi Lenke, Maurer Dóra és Háy Ágnes mozgóképművészetében
Szentpétery Vanda Léda: Magyar női játékfilmvágók tapasztalatai az analóg-digitális vágás
korszakváltásáról
Bartal Dóra: „Mozgás az éhenhalás és a szabadság tengelyén”
Női dokumentumfilmesek a magyar filmes intézményrendszerben
Nők reprezentációja és női alkotók a magyar filmben – Válogatott bibliográfia (összeállította: Margitházi Beja)
Metropolis 2023/4
Filmarchívum
szerkesztő: Barkóczi Janka – Margitházi Beja
Bevezető a „Filmarchívum” című összeállításhoz
Barkóczi Janka: A megőrzés művészete. Archívum és filmörökség
Evin Hussein: Lajtán innen. A magyar filmarchívum létrejöttének viszontagságai a kezdetektől az önálló intézményig, 1959-ig
Fazekas Eszter – Molnár János: Izzó szerelem. A Gasparcolor technológia kihívása Macskássy Gyula reklámfilmjeinek digitális felújításában
Barkóczi Janka – Margitházi Beja: A legkényesebb mozgóképes formátum. Interjú Zsámboki Miklóssal és
Darius Krolikowskival, a Blinken OSA Archivum munkatársaival
Filmarchívumok Nemzetközi Szövetsége Etikai Kódex
Filmarchívum: gyűjtés, megőrzés, restaurálás, hozzáférhetőség – Válogatott bibliográfia (összeállította: Barkóczi Janka és Margitházi Beja)
Kapható az Írók Boltjában, az ELTE BTK Jegyzetboltjában (1088 Bp.,Múzeum krt. 6–8.), vagy megrendelhető a szerkesztőség címén.