A néhány kellemetlenül esős órát hozó monszunon kívül semmi sem zavarta meg az Overnight munkálatait
Befejeződött Török Ferenc Overnight című filmjének forgatása. A Pataki Ági és Kovács Gábor vezette Filmpartners és az Angelusz Iván vezette Katapult Film közös produkciójaként megvalósuló Overnight, akárcsak a Moszkva tér és a Szezon, a rendszerváltás idején felnőtt generációról szól. A brókerek világában játszódó film egy speciális határidős ügyletről kapta a címét, melynek lejárata az ügyletkötést követő banki nap. A cím utal arra, hogy a film 24 óra történetét követi nyomon három országon keresztül. Hőse, a Bodó Viktor alakította juppi, éppen ennyit időt kap a sorstól, hogy visszaszerezze az elkótyavetyélt milliókat, ügyfelei pénzét. Ebben segítségére van egy régi barát, no meg az időeltolódás.

A juppivilágot bemutató film magyarországi jeleneteit stílusosan egy elhagyott irodaépületben vették fel, a stáb két napot forgatott egy német repülőtéren, majd szeptember 16. és 23. között Indiába utazott. Mint azt Angelusz Iván, a film egyik producere elmondta, eredetileg Szingapúrba készültek, ám mivel az ottani koproducer visszamondta a megállapodást, olcsóbb helyszínt kellett találni. India minden tekintetben meghaladta a stáb várakozásait, a magyarokat elkápráztatta az ütős, meghökkentő közeg. A néhány kellemetlenül esős órát hozó monszunon kívül semmi sem zavarta meg az Overnight munkálatait. Angelusz egy helyszínre különösen büszke. A Bombay külvárosában található hatalmas kültéri mosoda, Dhobi Gat, ahol egyéb körülmények között még fotózni is tilos, is látható lesz majd a filmben.

Elég egy kamerát leállítani, s máris 2-3 ezer bámészkodó terem a filmesek körül
A Katapult Film vezetője elárulta, Indiában az olcsó munkaerő miatt minimum százan dolgoznak egy olyan forgatáson, ahol nálunk mindössze 30-an vagy 40-en. Így lehet, hogy van, akinek csak annyi a feladata, hogy őrzi a felszerelést. Magyarországról egy 13 fős stáb érkezett a forgatásra, ebből a rendező, az operatőr és a gyártás egy része már két héttel korábban Indiában tartózkodott. Ennyi idő volt ugyanis a helyszínkeresésre és a castingra. Angelusz Iván külön kiemelte a nemrégiben alakult Bang Bang Film producerét, a magyar nagykövet gyermekeként világra jött Roopak Singh Saluját, aki színészként is közreműködött a filmben, illetve a szerelmét alakító Tara Sharmát, akit Bollywood egyik legnagyobb sztárjaként tartanak számon. Az indiai szereplők között található még az „amerikás” Binita Barai, míg magyar részről egyedül a Bodó Viktor kivándorolt barátját alakító Szűcs Artúr kapott szerepet az indiai jelenetekben.

Török Ferenc is elismerően nyilatkozott az indiai stáb munkájáról. Mint mondta „bollywoodi iparon edzett deszantosokat” kapott segítségül. S bár kezdetben kölcsönösen tartott egymástól a két csapat, a közös munka nagyon is gördülékenyen zajlott. „Minden működik, csak lassabban, meg kellett találni a közös hangot”- mondja a rendező. Például olyan apróságokra is ügyelni kellett, hogy melyik büféből kér kávét az ember, mert ha az „érinthetetlenekhez” fordul, nem tekintik többé rendezőnek. Török szerint az indiaiak sokat dolgoznak, s lehet rájuk számítani. Éppen ezért nem okozott gondot a helyszínkeresés és a casting sem, noha csak két hét volt rá. A bollywoodiak mindent gondosan előkészítettek az Overnight-stáb érkezéséig. A ráérős tempó pedig már csak azért sem volt probléma, mert eleve hosszabb időt szántak a forgatásra, hiszen egy 18 milliós nagyvárosban kellett ide-oda hurcolkodni, ahol elég egy kamerát leállítani, s máris 2-3 ezer bámészkodó terem a filmesek körül.

A 40 napos forgatásból hat nap esett Indiára, így a producer szerint körülbelül ugyanilyen arányban láthatjuk majd viszont a nagyon színes és látványos keleti jeleneteket a filmben. Az Overnight stábja jelenleg a vágásnál tart, összesen 30-32 órányi anyaggal dolgoznak a vágószobában. A 120 percesre tervezett filmből 40 percnyit vágtak meg eddig. Angelusz úgy véli, olyan gazdag és színes az anyag, hogy biztos lesz olyan kivágott jelenet, ami szívfájdalmat okoz a készítőknek. Török Ferenc emiatt egyelőre nem aggódik, hiszen most még csak az első, két és fél órás verziót készítik, inkább „a november lesz a rettenet hónapja”. A Moszkva tér és a Szezon alkotója úgy érzi, ez az első igazán izgalmas filmje. Különösen élvezi, hogy a vágás során kell megteremteni azt a feszültséget, ami a cselekmény 24 óráját uralja. Nagy szerepe van ebben a ritmusnak és a zenének. Utóbbit a német Moritz Denis jegyzi, aki háta mögött néhány nagyfilmmel, no meg egy punkzenekarral, szintén igazi kihívásnak érzi a feladatot. A rendező külön kérésére ugyanis keleti hangzásokat is bele kell emelnie az elektronikus, punkos, dobalapú zenébe. Naponta mennek az e-mail-ek rendező és zeneszerző között. Török szerint éppen az a jó az internetben, hogy sokkal effektívebb, intenzívebb a kapcsolat, jobban halad a munka.

Az indiai szereplők között található az „amerikás” Binita Barai

Az eddigi anyag, ahogy a rendező fogalmazott, szép és izgalmas. Török Ferenc az eddigiek alapján elégedett és sokkal nyugodtabb, mint eddig bármikor. Akár már most szívesen megmutatná munkáját. Mivel a film egy nap történetét mondja el, sokkal tisztább és átláthatóbb a képlet, még akkor is, ha a sok lehetséges verziót és szálat cserélgetni kell menet közben. Török Ferenc külön kiemelte Garas Dániel képeit, akinek szerinte jól áll ez a geometrikus, kicsit stilizált világ. Az operatőr minden eddiginél ütősebb anyagot vett fel. Török azt is megemlítette, hogy Bodó Viktor is különösen jó választásnak bizonyult a maga eszköztelen játékstílusával. 5-10 éve várok egy ilyen főszereplőre!- mondja a rendező.

Ha minden jól megy, a német hangi utómunkálatokat is belekalkulálva, a film a Szemlén debütálhat, s tavasszal vagy ősszel már a mozikba kerülhet. Erről még folynak a tárgyalások a forgalmazást magára vállaló Budapest Film, illetve a produkciót jegyző két stúdió, a Katapult Film és Filmpartners között. A produkció nem lépte át a tervezett 410 millió forintos keretet. Angelusz Iván elmondta, ha tisztán magyar a film, 300 millió forint elég lett volna, mivel azonban magyar részről csak 250 millió gyűlt össze, szükség volt a németekre. Ez ugyan pluszköltségekkel jár, viszont biztosítja a Németországi forgalmazás lehetőségét. Ott 30 kópiával indul a film, míg itthon valószínűleg 20-szal. Angelusz reméli, talán Indiában is be tudják mutatni az Overnight-ot, mert ott, bár a bemutatott filmeknek mindössze 10 százaléka külföldi produkció, már az is nagy szó, ha egyáltalán bemutatnak valamit. Indiában ugyanis még egy úgynevezett „bukott film” is jó nézettséget, legalább 100 milliós nézőszámot könyvelhet el.