A közönség mellett a díjakat idén is öttagú szakmai zsűri ítéli oda, amelynek összetétele lefedi a filmeladás különböző területeit. A zsűri tagjai: Bálint Péter a Filmforgalmazók Egyesületének elnöke, Horváth Andrea, a Café Communications reklámügynökség társ kreatív igazgatója, Lajer László, az AMC promó producere, Tuza-Ritter Bernadett vágó, rendező és Varsics Péter többszörösen díjazott promó rendező és filmrendező. Az előzetesek összevetése mellett a legjobb plakátot is ki fogják választani.
A díjazásnál számos szempontot figyelembe vesz majd a zsűri: milyen kihívásokkal kellett szembenézni a trailer és a plakát megalkotásánál, fellelhető-e egységes kommunikációs stratégia bennük, milyen színvonalú a kivitelezés, de változatlanul a legfontosabb szempont a kreativitás, az, hogy mennyire ötletes vagy újító egy-egy trailer vagy plakát.
11 rövidfilm trailerét nevezték, 30 játékfilmes, 5 dokumentumfilmes trailer vagy teaser érkezett, illetve két sorozatelőzetes is versenyben vank. Több olyan film van, amihez trailer és teaser is érkezett, és versenyben vannak a trailerek mellett a plakátok is. A közönségszavazás két hónapon keresztül zajlik, a díjátadó rendezvény előreláthatólag november végén lesz egy filmmarketinges előadásokkal és workshopokkal foglalkozó szakmai nap lezárásaként. A díjátadót idén másodjára a Friss Hús és az Arany Blende csapata összefogva rendezi meg.
November 18-ig lehet szavazni az Arany Blende honlapján.
A korábbi évek díjazott alkotói idén is versenyben vannak. Bedő Barna hat filmhez is nevezett trailereket, de több alkotása van Duszka Péter Gábornak, Bouandel Dorayának és a ROBBIT CREATIVE csapatának is.
A korábbi évek díjazottjai között szerepell a Post Mortem, a Drakulics elvtárs, A létezés eufóriája trailerei, de volt olyan év, amikor a Mellékhatás című sorozat trailere nyerte a fődíjat. Tavaly a legjobb kampány díjáért járó Neon Blendét a Születési helye: Auschwitz című film trailere és plakátja nyerte el.