A Dél-koreai filmek világa: a Cool Korea a Koreai Köztársaság kultúrájának magyarországi népszerűsítését tűzte ki céljául. Meghívott vendégei a téma hazai szakértői, akikkel áttekintik a dél-koreai populáris és magaskultúra múltját, jelenét és jövőjét. A Cool Korea első epizódjában Teszár Dávid Vincze Terézzel, az ELTE BTK Filmtudomány Tanszékének adjunktusával beszélget a dél-koreai filmek világáról.

A koreai popzene térhódítása, a K-Beauty töretlen népszerűsége, a technológia robbanásszerű fejlődése az országban, a koreai sorozatok felfokozott hangulata, vállalati kultúra és életmód. Az utóbbi években Európában is egyre jobban érezzük és élvezzük a Dél-Korea filmművészet különlegességeit is, legutóbb 2020-ban Bong Joon-Ho Paraziták című filmje hódította meg a világot és söpört be három Oscar-díjat. Teszár Dávid, koreai-angol-magyar ceremóniamesterként fontosnak tartja, hogy ne csak lássuk, hanem értsük is a termékek mögötti szándékot, életfelfogást, ambíciót. Ezért rendszerint olyanokat lát vendégül, akik az egyes területekről átfogó, hiteles, és érdekes képet adnak majd az e kultúra iránt érdeklődőknek. 

01:12 - Vincze Teréz a Dél-koreai filmekhez fűződő viszonyáról
11:45 - Metropolis - filmelméleti és filmtudományi folyóirat
15:38 - Hogyan lett világhírű a koreai film? - fontosabb korszakok
22:03 - A Filmklub generáció - új szerzők, új témák, új rendezők
25:18 - A szórakoztató elektronika, mint a koreai film reneszánszának háttere
30:55 - Kim Ki-Duk és Bong Joon-Ho filmrendezőkről
35:13 - A koreai hullám - zene és sorozatok
43:40 - Felkerült Dél-Korea a térképre
47:51 - A magyarok viszonyulása a koreai filmekhez

 

Vincze Teréz 2000-ben az ELTE magyar nyelv és irodalom szakán, 2001-ben pedig esztétika szakán diplomázott, illetve az ELTE mozgóképelmélet és pedagógia, valamint irodalomelmélet szakprogramjain szerzett oklevelet. 2009-ben az ELTE BTK Esztétika doktori programján summa cum laude minősítéssel védte meg doktori (Ph.D.) disszertációját, melynek címe Szerző a tükörben: A filmszerző fogalmának (át)értelmezése kortárs önreflexív filmekben. 1999 és 2002 között az esztergomi Vitéz János Katolikus Tanítóképző Főiskola filmes specializációján filmtörténetet és filmelemzést oktatott. 2002-től meghívott előadóként, 2004-től tanársegédként, 2010-től pedig egyetemi adjunktusként tanít az ELTE filmelmélet és filmtörténet szakán. 1999 óta a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat szerkesztője, 2003 és 2009 között főszerkesztője volt.