Steinmetz Anikó a cirkuszalapító Eötvös Aladár egy gyerekkori történetéről forgat, Balog Ernő Zoltán Kucsera Ferenc vértanúságáról, Szentiványi Gábor pedig egy csapdába esett katona történetét meséli el. A ’80-as években a pártállam egyik ügynöke kerül visszás helyzetbe Kocsis Dániel alkotásában, Sallai Ervin – megtörtént eset alapján – egy szokatlan biztosítási csalásról forgat. Az alkotói, kreatív folyamatokat kíséri végig Laskai Csaba szürreális alkotása, Dér András készülő filmjében pedig a főhősnő egy másik korban, Rubens modelljeként találja meg a boldogságot.

Családi problémákkal foglalkozik két rövidfilm: Fonyó Gergely filmje egy fiú és alkoholista anyja kapcsolatát dolgozza fel, Saufert Ákos pedig egy éjszaka dolgozó apa és egy nappal dolgozó anya 60 óráját mutatja be. Pacsorasz Viktor filmjében egy magának való nő aknára lép egy horvát határmenti faluban, a túlélésért pedig súlyos döntést kell meghoznia. Két magányos, fiatal nő ismerkedik meg a jugoszláv újszülött-kereskedelem virágzásakor egy vajdasági kórház szülészeti osztályán a ’90-es évek elején K. Kovács Ákos kisfilmjében.

Valcz Péter alkotásában egy fiatal nő és egy középkorú férfi egy tizenhatemeletes irodaépület lépcsőházában elromlott lift miatt küzd azért, hogy előbb belépjen a neves reklámcég bejáratán. Gyimesi Anna arról forgat, hogy egy nő és egy férfi különös találkozása egy pillanatra visszaadhatja a reményt egy csapdahelyzetből való kitörésre is, Márton Dániel pedig egy könnyedebb témájú alkotásában a tízéves Brúnó barátaiból boronál össze szuperhősligát, hogy megkeressék Juci eltűnt rollerét.

A tanács másfélmillió forinttal támogatja a budaörsi Primanima Nemzetközi Animációs Filmfesztivál működését is.

Borítókép: Cibulya Nikol - Irinyi (2016-os Huszárik-pályázat)

Forrás: NMHH