Ádámról és Béláról forgatott klipet az Ezüst Medve-díjas Kizlinger Lilla
Ne hagyd, hogy a gyűlölet vezesse a nyelved
Új videklippel jelentkezett a Carson Coma. A dal zenei stílusa a tőlük megszokott vidám és hebrencs indie popos vonalat viszi tovább, szövegében azonban komolyabb témák felé evez. A Pók azokról az emberekről szól, akik a saját hétköznapi szorongásaikat az LMBTQ közösségen vezetik le. A zenekar vágyaink megélésére, önmagunk elfogadására bíztat.
A klipet a Rengeteg - mindenhol látlak című film egyik szereplője, Kizlinger Lilla rendezte, akit alakításáért a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvével jutalmaztak. Lilla jelenleg másodéves hallgató az Színház- és Filmművészeti Egyetemen filmrendező szakon, úgy néz ki, karrierje szinte egyszerre indul be rendezőként és színészként.
A video képi világa megidézi a Carson Coma korábbi, naivan nosztalgikus klipjeinek a hangulatát, bár nem egy konkrét történetet mesél el, a vége mégis felszabadító és katartikus. Hiába ez Lilla első próbálkozása kliprendezőként, ez egy cseppet sem érződik a végeredményen, a képek és a zene végig kiegészítik, segítik egymást.
A Pók a cikk megjelenésekor, alig egy nap leforgása alatt a 28. legfelkapottabb videó lett a magyar Youtube-on. Operatőre Kis Márton, vágója pedig Hegedüs Csenge volt.
Az 58. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon 12 film van versenyben a Kristály Glóbuszért, köztük a Borbély Alexandra főszereplésével készült The Hungarian Dressmaker. A helyszínről jelentkezünk.
Június 12-én kezdődik és négy napon át tart a MOZ.GO. Közel 100 magyar filmet láthat majd a közönség, de számos izgalmas kiegészítő program is helyet kap a Magyar Mozgókép Fesztivál kínálatában.
Május 14. és 25. között rendezik a filmvilág egyik legrangosabb seregszemléjét, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált. Francis Ford Coppola, Andrea Arnold, David Cronenberg, Jorgosz Lanthimosz, Paolo Sorrentino és Paul Schrader is versenyben van. A Filmhu ismét a helyszínről jelentkezik a legfrissebb beszámolókkal és kritikákkal.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.