A múlt héten megjelent fényfestős ajánló után végre megérkezett Reisz Gábor (VAN) második nagyjátékfilmjének első rövid előzetese is. A rendező stílusát ismerve meg se lepődünk, hogy nem egy hagyományos teaser került ki a filmből, inkább a történet néhány elemét foglalták össze, egy izgalmas, szimbolikus képsorban, amiben a szerelmi bánat, a vízilabda és a főhős gyerekkora is felvillan.
Ahogy azt már a rendhagyó, lakásszínházzal egybekötött forgatási látogatáson is meséltük, a Rossz versek főszerepét Reisz Gábor alakítja, szerelmét pedig Nagy Katica, aki szintén feltűnik az első kockákon. A rövid teaserben a szerelem boldog időszakát, egyetlen pillanattal később már a szakítás utáni szomorúság váltja fel. A bánat arra készteti a főhőst, hogy a múltba merülve válaszokat keressen, ami itt az ötletes vízbe zuhanás képében jelenik meg, a mélyről pedig már fiatalkori énje bukkan elő, akit Seres Donát (is) alakít a filmben.
A múltban való vájkálás az úszómedencével kezdődik – fogalmazott a rendező a filmről, amiben a saját élményeit keveri bele egy szubjektív, fiktív világba. Négy évvel a nagy sikerű VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan után, a Rossz versek 2018. december 27-én kerül a hazai mozikba a Filmalap támogatásával, a Cirko Film forgalmazásában.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.