Idén második alkalommal rendezik meg a BIDF-t, szeptember 23-27 között nemeztközi dokumentumfilmektől lesz hangos Budapest. A fesztivál előfutáraként egy ingyenes eseménnyel készülnek a szervezők: szeptember 10-én 11.00-kor a fesztivál helyszínén az Uránia moziban, levetítik a számos nemzetközi díjjal kitüntetett Szerelempatak című filmet. Sós Ágnes rendező, aki egyben a feszivál egyik alapító-igazgatója, a vetítésre kivételes módon nemcsak a fiatalokat, hanem a nagypapákat és nagymamákat megszólítva, a főváros összes idősklubjából is toboroz nézőket.
Sós Ágnes Szerelempatak című rendezése, egy sajátos hangvételű dokumentumfilm a szerelemről és a vágyakozásról, amely a romániai vidéken egy magyar ajkú falucskában készült, és szereplői felett már jócskán elszállt az idő. A mélyen érzelmes, helyenként sokkoló és szabadszájú alkotás a 80 év feletti, javíthatatlan romantikus Feri szerelmi kalandjait követi nyomon a falubéli asszonyokkal, akik legintimebb gondolataikat és álmaikat fedik fel a kamerának.
A BIDF szeretettel várja mindazokat, akik pontosan tudják, hogy a öregeknek is lehetnek álmaik, szerelmi életük, vágyaik vagyis úgy gondolják, az élet nem áll meg egy bizonyos kor felett sem. A vetítés eseménye a facebookon is elérhető.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.