magazin
2014-ben is sokat beszélgettünk filmesekkel, csak kérdeztünk és kérdeztünk, ők pedig meséltek nekünk. Hajdu Szabolcs, Pálfi György, Mundruczó…
továbbmagazin
Mi már összeszedtük, hogy idén mely filmket szerettük a legjobban. Most a fiatal magyar rendezők következnek. Megkérdeztük tőlük, hogy 2014-ben…
továbbmagazin
Ahogy tavaly, úgy idén is összeszedtük azokat a filmeket, melyeket a legjobban szerettünk a moziban. Az eredeti elképzelés az volt, hogy mindenki…
továbbdosszié
Természetesen 2014-ben is rengeteget ültünk a moziban, és meg is írtuk, hogy mit gondolunk a filmekről. Olvasd újra, hogy mennyire tetszett nekünk…
továbbdosszié
2014-ben nem csak beszélgettünk és forgatásokra jártunk, de körbenéztünk a magyar és külföldi filmfesztiválokon is. Olvasd újra tudósításainkat a…
továbbdosszié
Idén is beszélgettünk rendezőkkel, színészekkel, operatőrökkel, producerekkel, mozi vezetőkkel, most pedig összeszedtük 2014-ben készült…
továbbdosszié
2014-ben számos magyar film forgatásán jártunk, most összeszedtük idei forgatási riportjainkat. Olvasd újra, hogy miként készült Szabadesés, az…
továbbmagazin
Megnéztük mit csinál egy bika az asztalnál, egy fülledt nyári hajnalon jártunk a Margit szigeten, felmásztunk az elhagyatott svábhegyi…
továbbhír
Rudolf Péter, Hartung Attila és Simonyi Balázs is forgathat az idén. Tizenhárom kisjátékfilm készítésére összesen csaknem 82 millió forintot ítélt…
továbbdosszié
Mundruczó Kornél legújabb filmje és két magyar kisfilm is megmérettetik idén a francia riviérán. Cikkek, interjúk, beszámolók a cannes-i…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié