hír
A 10. Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon több mint tízezer néző 250 vetítésen láthatta a világ legrangosabb alkotásait. Idén 45 film…
továbbmagazin
„Nyomorult, pasizós lotyó! Bárcsak bemondanák a hírekben, hogy meghaltál!” – a tunéziai rendezőnő, Kaouther Ben Hania Oscar-esélyes…
továbbmagazin
Tizedik alkalommal rendezik meg a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált, amely segítségével ismét beutazhatjuk a világot, lokális…
továbbhír
2024. január 27. és február 4. között 70, sokszorosan díjnyertes filmmel, több, mint 200 vetítéssel, 50 Civil Nagykövettel, 25 Nemzetközi…
továbbhír
Vasárnap hivatalos díjkiosztóval ért véget a 9. Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál. A magyar szekció fődíját Tóth Péter Pál Révészek című…
továbbmagazin
Egy nyugdíjas győri házaspár nyer a lottón, de ahelyett, hogy kiélvezhetnék a mesebeli vagyont, nem várt problémákkal kell megküzdeniük. Bulvárlapok…
továbbhír
Január 23. óta látható az RTL+ csatornáján Püsök Botond Túl közel című dokumentumfilmje, melynek központi témája a gyermekbántalmazás és a családon…
továbbhír
A január 21-én induló 9. Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál életműdíjasának több munkája is helyet kapott a programban. A Dunaszauruszt,…
továbbhír
A BIDF 2023 január 21. és 29. között már 9. alkalommal teszi láthatóvá a magyar közönség számára is a legfrissebb, Oscar- és Európa - díjas, illetve…
továbbhír
2023 januárjában kilencedik alkalommal rendezik meg a Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált, melyen közel 200 vetítésen várják országszerte…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié