hír
Pénteken ért véget a 30. Szarajevói Nemzetközi Filmfesztivál. Rubi Anna otthoni ápolásról szóló dokumentumfilmje a hivatalos verseny Emberi Jogi…
továbbmagazin
Grosan Cristina második nagyjátékfilmjének világpremierje a Velencei Filmfesztiválon volt, ahol egyből elnyerte (megosztva) a legjobb fiatal…
továbbmagazin
Csehül tanult, plakátot fotózott, ruhát varrt, elaludt egy filmen. Nem mellesleg az egyik legnagyobb presztízsű filmfesztiválon mutatták be a…
továbbhír
A legjobb rendező díját kapta Grosan Cristina az Authors Under 40 kategóriában a Hétköznapi kudarcokért az ezen a hétvégén záruló Velencei…
továbbmagazin
2021-ben nemcsak a bemutatott magyar filmek mennyisége volt magas, hanem a bennük felcsendülő dalok száma is. Többek közt a Nagykarácsony, a Külön…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…
továbbhír
Az isztambuli Boszporusz Filmfesztiválon két magyar színészt is a legjobbnak választottak: Rainer-Micsinyei Nóra lett a legjobb színésznő A legjobb…
továbbhír
Grosan Cristina első nagyjátékfilmje nemcsak az idei év egyik legjobb filmcímét érdemli ki, hanem az idei év egyik legjobb filmje is. A legjobb…
továbbmagazin
Grosan Cristina bemutatkozó nagyjátékfilmje a harmincasok kitolódott kamaszkoráról szóló dramedy, melyben egy manapság nagyon is elterjedt…
továbbmagazin
Szinte hihetetlen, de 2021 hátralévő hónapjaiban 17 magyar film kerül a mozikba: láthatjuk végre Grosan Cristina zseniális című A legjobb dolgokon…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié