magazin
A Két test, egy lélek (Dead Ringers) „nőiesített” átdolgozása túl sokat és túl nagyot akar mondani, de – ellentétben David Cronenberg 1988-as…
továbbhír
A legnagyobb kortárs filmesek mellett támogatják a Hab rendezőjét, Lakos Nórát, aki most Véletlenül írtam egy könyvet címmel készít filmet egy…
továbbhír
Jövőre érkezik a hazai mozikba David Cronenberg új filmje, A jövő bűnei. A kanadai filmes visszatér gyökereihez, a testhorrorhoz, amit megspékel jó…
továbbhír
Erős mezőny versenyez idén az Arany Pálmáért, David Cronenberg, Park Chan-wook, Kelly Reichardt és Claire Denis új filmjei is szerepelnek a…
továbbhír
Paul Haggis új filmje a Crash bajba kerülhet, mert 1996-ban David Cronenberg már forgatott ugyanezzel a címmel egy mozit (Karambol). Az…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié