magazin
Szentpéteri Áron mesterszakos diplomafilmjét fejlesztette tovább első nagyjátékfilmjeként, az Inkubátor tíz döntőse közt ő is a napokban mutatja be…
továbbhír
A legjobb színésznőnek járó Firenzei Filmdíjat kapta Fátyol Hermina a Ne szeress című kisfilmben nyújtott alakításáért. Az ünnepélyes átadó idén a…
továbbmagazin
Novák Erik saját maga alakítja új filmjének főszereplőjét, akinek története szubjektív szemszögből, nyolc nővel való párkapcsolatán keresztül bomlik…
továbbhír
Első alkalommal rendezték meg Firenzében a független alkotásokat felvonultató filmszemlét, ami rögtön magyar díjazottal indított. Fenyvesi Lili egy…
továbbmagazin
Erdélyi Dániel kisfilmje arról, hogy miként élnek egy más mellett egy high-tech üzem dolgozói és a közeli putri lakói. Az alkotás rendezőjét a 42.…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNate / Tesó