hír
A tavalyi Szemlén többen is kifogásolták filmjeik vetítési minőségét, amely után polémia bontakozott ki egyfelől a helyszín alkalmasága, másfelől a…
továbbmagazin
Az utóbbi évek Filmszemlés vetítéseinek ingadozó technikai minősége tettre sarkallta a Magyar Operatőrök Társaságát (H.S.C.), a Magyar Hangmérnökök…
továbbmagazin
A Filmszemlén több panasz is érkezett a vetítések képi-hangi színvonalára, amelyeket végül a H.A.E.S. nyílt levele foglalt össze. Erre…
továbbmagazin
"Tudjuk, hogy egy ilyen méretű rendezvény koordinálása nem egyszerű feladat, azonban mégsem mehetünk el szó nélkül a minden évben visszatérő…
továbbhír
A Magyar Hangmérnökök Társaságának (HAES) új elnöke Zányi Tamás a filmhunak adott telefoninterjúban elmondta, hogy az október 17-i közgyülésükkel…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié