magazin
Cancel culture az anatóliai tájban: Nuri Bilge Ceylan új filmjének tanár főhősét azzal vádolják meg, hogy bántalmazza a diákjait. Az Elszáradt…
továbbhír
A Filmintézet az Art-Mozi Egyesülettel együttműködésében elindította a KLASSZ Napok országos programot, amely több mint száz új és klasszikus magyar…
továbbmagazin
Új cikksorozatunkban a magyarországi filmes iskolákat mutatjuk be, elsőként a tíz éve működő HSC Stábiskolát, ahol filmes szakembereket képeznek…
továbbmagazin
Szeptember elsején még akkor is görcsbe rándul a gyomrunk, ha már sok-sok éve nem hallottuk a júniusig véget nem érő kínszenvedés kezdetét, a…
továbbhír
A Filmalap kezdeményezésére és szervezésében 40 felső tagozatos általános iskolás is csatlakozik az Európai Filmakadémia (EFA) Fiatal Közönség…
továbbhír
A prágai filmakadémia (FAMU) a legjobb filmiskola Európában a The Hollywood Reporterben publikált rangsor szerint.
továbbhír
Szász János Mester és Margaritája hatalmas sikert aratott Moszkvában, a Karlovy Vary filmfesztivál zsűrijének elnöke Szabó István magyar filmrendező…
továbbhír
Nemzetközi filmakadémiát akar alapítani Tarr Béla Kossuth-díjas filmrendező a horvát kulturális minisztérium, Split-Dalmát megye és Split város…
továbbFriss
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Kétnapos filmszemlévé bővül a Metuscope
Hosszú alkonnyal folytatódik a rendezők filmklubja
Három díjat zsákolt be Zágrábban Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje
A nemzet aranyai sportfilmfesztiválon nyert nagydíjat
Átlagos volt mindaddig, amíg nem akart mindenki az életére törni
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié