podcast
Hazánk legsikeresebb operatőrei közé tartozik, a Testről és lélekről fényképezéséért elnyerte a Camerimage fesztivál rangos fődíját, nemrég pedig az…
továbbmagazin
Lassan véget ér a naptári nyár és vele együtt megérkezik a sosem látott, magyar mozifilmes dömping, előtte azonban a heti tévéműsorból szemezgetünk:…
továbbhír
A nyomozó rendezőjének új filmje tavaly szeptemberben került a mozikba, most megjelent DVD-n is, amit az alkotók egy bemutatóval egybekötött…
továbbhír
33. alkalommal rendezik meg a lengyel fővárosban a nagy presztízsű Varsói Filmfesztivált, ahol idén több fontos szekcióba is beválogattak magyar…
továbbmagazin
Utolsó napjaira készül a 25. Sziget fesztivál, de magyar filmekben továbbra sem lesz hiány a Filmalap sátorában: nosztalgikus hangulattal és feszült…
továbbmagazin
A tavalyi év hazai filmes életét és újságírását számos módon összegeztük. Ezek közé tartozott természetesen annak a tíz kritikánknak a listája,…
továbbmagazin
Mi egy film készítésének legérdekesebb fázisa, ha nem a forgatás, ahol csattan a csapó? A Filmhunál az idén is kitüntetett figyelmet szenteltünk a…
továbbmagazin
Mozikban Gigor Attila második egészestés munkája, a Kút. Az új film kapcsán a témaválasztás miértjéről, a szereplők közti viszonyokról, a világra…
továbbmagazin
Nagy hype előzte meg a Kutat, hisz író-rendezője, Gigor Attila figyelemreméltó tehetséget demonstrált 2008-ban A nyomozóval, debütálása óta viszont…
továbbmagazin
Bár ezen a héten fél szemmel főleg Miskolc irányába, a Jameson Cinefest felé tekintgetünk, nem feledkezünk meg az bedobozolt magyar filmekről sem:…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié