hír
Nemes Jeles László Napszálltája Velencét és Torontót követően az Egyesült Királyság legrangosabb filmfesztiváljának versenyprogramjába is meghívást…
továbbhír
Nagy-Britanniában is bemutatkozott a Saul fia. Nemes Jeles László többszörösen díjazott alkotása a Londoni Filmfesztivál versenyprogramjában…
továbbhír
Egy önéletrajzi dokumentumfilm és egy kőkemény, pedofíliáról szóló játékfilm nyerte az október 20-án kezdődött 48. Londoni Filmfesztivál fődíját. A…
továbbhír
Mike Leigh Velencében Arany Oroszlánnal jutalmazott filmje, a Vera Drake nyitja meg az idei, immár 48. alkalommal megrendezendő Londoni…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEzt az egyet vésd jól az eszedbe: előbb-utóbb minden ügynök átáll, és minden ellenálló végül feladja magát.