hír
A Michael Moore által alapított Traverse City Filmfesztiválon a legjobb külföldi filmnek választották meg az 1945-öt – írta a Szombat. Török Ferenc…
továbbhír
Európa legmodernebb filmstúdió komplexumát mutatta be a legnagyobb hollywoodi független stúdió, a Raleigh Studios. A cég leányvállalata, a Raleigh…
továbbhír
Az utóbbi két filmje előtti munkájában Michael Moore-nak már volt egy szereplője, akit az egészségügy útvesztőibe követett a provokatív…
továbbmagazin
„Dokumentumfilmben egy bizonyos hossz alatt nincs hiteles igazságtartalom. Ha egy valóságos igaz snittet rövidre vágsz, az el fogja veszíteni a…
továbbhír
Michael Moore nem a legjobb dokumentumfilm Oscar-díjáért folyó versenybe nevezi új filmjét: a Fahrenheit 9/11 egyenesen a csúcsra tör, a legjobb…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié