hír
Éden című filmtervéért Kocsis Ágnes az ARTE International díját nyerte a római filmfesztivál keretében a hétvégén megrendezett koprodukciós fórumon,…
továbbmagazin
Sokakat foglalkoztathat a kérdés, hogyan kell egymilliót lopni. A héten többek között erre is választ kaphatunk. Síró férfiak, keménykezű…
továbbhír
Tíz magyar film mutatkozik be tíz lengyel nagyváros közönségének egy filmes rendezvénysorozat keretében, amelyet Rétvári Bence, a közigazgatási…
továbbhír
Kocsis Ágnes cannes-i és Filmszemle-díjas Pál Adrienn című filmje átlépte a 10.000-es nézőszámot Magyarországon, amellyel a legsikeresebb idén…
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a zsűri különdíját nyerte el Luxemburgban, a 3D-s Pina Bausch filmmel nyit az EDIT nemzetközi táncfilmfesztivál, és véget ért a…
továbbhír
Az Arany Kárpátok Filmfesztiválon díjazták Kocsis Ágnes alkotását, Szőcs Géza Szabó István, Vidnyászky és Szász filmjére támogatást ígér, továbbá…
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a közönség és a zsűri elismerését is elnyerte, Mundruczó a legjobb rendező, a Csicska a legjobb kisfilm.
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a cannes-i elismerések után a közönség elismerését is elnyerte a 42. Magyar Filmszemlén.
továbbhír
Kocsis Ágnes Pál Adrienn című filmje nyerte a közönségdíjat a linzi Crossing Europe filmfesztiválon - adta hírül a Magyar Filmunió.
továbbhír
Kocsis Ágnes Cannes-ban díjazott filmjével folytatódik a filmhu és az Odeon közös sorozata. A Pál Adrienn vetítése után a vendégünk a film…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié