hír
Pados Gyulát a Brit Filmakadémia díjára jelölték a Hercegnő fényképezéséért, hamarosan a mozikba kerül az Inforg Stúdió koprodukciójában készült A…
továbbhír
December 4-én ért véget Lódz-ban a XIII. Camerimages Filmfesztivál: a mustra fődíját, az Arany Békát Pados Gyula kapta a Sorstalanság…
továbbhír
Pados Gyula Koltai Lajos Sorstalanság című filmjében nyújtott operatőri munkájáért elnyerte az Ezüst Kamera-díjat a macedóniai Bitolában. A…
továbbhír
Koppenhága, Szarajevó, Cerro Veronese: Pados Gyula a legjobb operatőr, Kenyeres Bálint a legjobb rövidfilmes, Kocsis Tibor Ezüst Tölgyfa-díjat nyert…
továbbmagazin
Idén, első alkalommal – Illés György 90. születésnapján – adták át az Aranyszem – Operatőr Fesztivál díjait. 15 kategóriában értékelték a filmeket,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéCsak ha ő lenne az egyetlen nő a világon... és birka se lenne... van birka?