magazin
A magyar válogatott három olimpián keresztül uralta a vízilabdát, a csapat tagjai most a mozikat is meg akarják hódítani A nemzet aranyaival.…
továbbmagazin
Sprintelés kanyargó metrósínek között és a busz után, 246 kilométeres teljesítménytúra és távfutás a szocializmusban. Most vasárnap nagy futásra…
továbbmagazin
A heti tévéműsorban egymást érik az animációs sikerek, a műkincsrablókat és a kis rókát pszichedelikus klasszikus és a nyolcadik kerületi Rómeó és…
továbbmagazin
Embert próbáló ultramaraton, eltáncolt trauma, telefonnal közvetített háború vagy egy Magyarországra menekülő szomáliai lány története. A 2010-es…
továbbhír
Március 27-31. között a Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézet és a marosvásárhelyi K'Arte Egyesület ismét megszervezi a Marosvásárhelyi Magyar…
továbbhír
A Filmszakmai Döntőbizottság 394,3 millió forint támogatást szavazott meg Nagy Viktor Oszkár (Apaföld, Két világ közt, Hivatal, Székely derbi)…
továbbhír
Hernáth Csaba második világháborús pilótákról szóló filmje elnyerte az oroszországi Karjalai Nemzetközi Ifjúsági Filmek Fesztivál Legjobb…
továbbhír
Augusztus 30-31. közt nyílik meg a Hungarian Film Corner a velencei Lidón, ahol fiatal magyar rendezők által készített két egészestés dokumentumfilm…
továbbhír
Vasárnap este véget ért az idei Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál (BIDF), a Pesti Vigadóban rendezett záróeseményen Gazdag Gyula…
továbbmagazin
Ma este negyedik alkalommal nyitja meg kapuit a BIDF - Budapest International Documentary Festival, melyet Zurbó Dorottya és Arun Bhattarai A…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié