magazin
Miért lett az idők során a tetoválásból rituális jelkép, a lenézett társadalmi rétegek sajátja, a lázadás szimbóluma, végül széles körben elterjed…
továbbhír
A CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál dokumentumfilmes programjában kilenc izgalmas alkotás sorakozik. Szeptember 1. és 9. között a CineDocs…
továbbhír
A hazai tetováláskultúráról szóló Varratnak szeptemberben a 19. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál CineDocs versenyprogramjában lesz a…
továbbhír
Két dokumentumfilm is meghívást kapott a 19. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál CINEDOCS versenyprogramjába. Az idei Berlinale Arany…
továbbhír
Közismert és világhírű magyar tetoválóművészek közreműködésével, neves szakemberek megszólalásával forog a Varrat című egészestés dokumentumfilm,…
továbbmagazin
Törőcsik Franciska nem tud ellenállni egy bűbájos cicának, Vilmányi Benett kelet-európai szuperhősként bárki fejébe belebújik, Hajdu Szabolcs pedig…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié