Inkubátor 7.0

A Nemzeti Filmintézet hetedik alkalommal hirdette meg az Inkubátor Programot, melynek keretében tíz pályakezdő rendező fejleszteti forgatókönyvét. 2022. május 27-én eldől, ki lesz az öt fiatal filmes, akik el is készíthetik az NFI támogatásával az első nagyjátékfilmjüket. Idén is bemutatjuk a döntősöket.

magazin

Inkubátor 7.0 – Sztercey Szabolcs: A múzeum

Egy különös kiállításon folyamatos performanszok formájában zajlik az élet, A múzeum szereplői ebben a térben próbálják önmagukat megvalósítani.…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Berényi Andor: Könnyű Álom

Május 27-én rendezik meg a hetedik Inkubátor Program döntőjét, ahol többek közt Berényi Andor is bemutatja első nagyjátékfilmtervét. A Könnyű Álom…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Dávid Attila: Távolság

Egy gyermekét elvesztő házaspár városról vidékre költözik, hogy ott dolgozzák fel a traumát, az igazi változást azonban egy hirtelen jött betegség…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Ducki Witek: Félsivatag

Egy valaha virágzó gyümölcsös gazdaságot vezető alföldi család próbál szembeszállni a klímaválság nehézségeivel, a nagy tudású apa és lányai azonban…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Gyimesi Anna: A medvenő

A fiatal korában bántalmazott Mara képtelen kapcsolódni az emberekhez, de a medvékhez annál inkább. Az erdélyi rengeteg közepén, magányos remeteként…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Hernádi Ambrus: A gondozó

Egy magyar kisvárosból Németországba ingázó idősgondozó, Zsuzsa áldozatos és kemény munkáját, és az ápoltakkal kialakult különleges kapcsolatát…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Ipacs Gergely: Esznek-e a halottak epertortát?

A tizenkét éves Emma sírásó apa mellett nő fel, emberek helyett inkább szellemekkel barátkozik, de egy hús-vér fiú színre lépése mindent…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Nagy Borbála: A világ eredete

Három nő, három városban, háromféle történetet mesél el az anyaságról. Nagy Borbála évek óta foglalkozik ezzel a témával, az idei Inkubátor…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Rudolf Olivér: Anyám, a szörny

A megfásult Éva rossz házassága elől egy szörnymaszk mögé menekül, ami felszabadítja őt. Rudolf Olivér Anyám, a szörny című első nagyjátékfilmtervét…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Szabó Márton István: Délutáni sáv

Egy frissen nyugdíjazott özvegy ápoló és egy árva úszóedzőnő egymásra találását követi a Délutáni sáv, Szabó Márton István első nagyjátékfilmterve,…

tovább

hír

Ők a 7. Inkubátor Program döntősei

A hetedik alkalommal meghirdetett NFI Inkubátor Programra 62 pályakezdő rendező jelentkezett, szakmai előzsűri választotta ki a 10 filmtervet,…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
- Szoktad azt kívánni, hogy meghalj?
- Nem. Ilyen időkben bolondság luxust kívánni.

Az út

Oszd meg! Az összes idézet