A Neon Blende egy új kategória, ami annak a trailernek jár, amelyiknek minden zsűritag díjat szeretne adni, valamiért mégsem passzol a hagyományos trailerek közé. Ezt a díjat idén a Defekt című rövidfilm teasere kapta. A versenybe került előzetesek közül nyáron az Arany Blende honlapján a közönség is megszavazhatta a neki legjobban tetszőt. A közönségdíjat a Két keréken szárazföldön előzetese nyerte.
A díjkiosztó előtt szakmai programokat tartottak a szervezők „Így készül a filmelőzetes” címmel, aminek bevezetőjében Kovács Péter a Youtube magyarországi felelőse beszélt arról, milyen szerkesztésű trailereket és videókat szeretnek az emberek nézni a Youtube-on. Utána kerekasztal-beszélgetés formájában trailerkészítők és rendezők meséltek arról, hogyan alakul ki egy-egy trailer végső formája, és sosem látott verziókat is mutattak a közönségnek.
Bedő Barna és Polyák György, a fődíjas trailer alkotói / Fotó: Forgó Rebeka
„Azért hoztuk létre az Arany Blendét, hogy gondolkodjunk a magyar filmelőzetesekről, adatbázis épüljön belőlük, és minden évben ki is emeljük a legjobbakat” – fogalmazott Köllő Killa az esemény bevezetőjében. Az Arany Blende 2021 öttagú szakma zsűri tagjai voltak: Madarász Isti filmrendező, Vajda Erzsébet a UIP Duna Film ügyvezető igazgatója, Szekeres László az AMC kreatívvezetője, Tóth Andrea forgatókönyvíró, a Kastner Budapest reklámügynökség kreatívigazgatója és Hargittai László Balázs Béla-díjas vágó, a HSE elnök.
Minden díjazott általános zenei, illetve prémium licenszcsomagban részesült a Zenebank.hu-tól, amit egy éven belül használhat fel a következő traileréhez. A fődíjas trailer készítője a HSE-től a Media Networks támogatásával kapott egy Da Vinci Resolve Studio licenszet egy hozzá tartozó speed editor controllerrel.
Az Arany Blendén a nevezés feltétele az volt, hogy az adott magyar filmet vagy sorozatot 2020. január 1. és december 31. között mutatták be nyilvánosan. Az alkotás lehetett bármilyen műfajú, hosszúságú, nevezni a hivatalos előzetest kellett, mert a szervezők arra voltak kíváncsiak, ki hogyan próbálta elérni a megcélzott nézőit tavaly.