A Celluloid Nights ősszel négy amerikai filmklasszikussal folytatódik, amelyek közül az első Rodríguez alkotása. A sorozat további darabjai és időpontjai később válnak publikussá,  egyelőre csak annyi tudható, hogy a folytatásban is hasonló presztizsű filmeket láthatunk majd. Az Alkonyattól pirkadatig (18) Quentin Tarantino első saját forgatókönyve volt, amelyet Robert Rodríguez porolt le a 90-es évek derekán, és adaptált minden filmrajongó számára megkerülhetetlen kultfilmmé Tarantinóval és George Clooneyval a főszerepben.

A kegyetlen Gecko fivérek egy éjszaka Fuller tiszteletes (Harvey Keitel) és családja útját keresztezik. A szedett-vedett banda egy éjféli randevúra igyekszik a Titty Twisterbe, Mexikó legforróbb kuplerájába, ahol végleg kicsúszik kezük közül az irányítás. A filmet Tarantino 1990-ben egy speciális effektekkel foglalkozó cég megbízásából írta, és egyértelműen az amerikai B-filmes hagyományok tisztelőinek szól, az évek során mégis olyan kultfilmmé alakult, amely Clooney és Salma Hayek karrierjében is fordulópontot jelentett, Tarantinót pedig a Ponyvaregény után még egy lépéssel közelebb repítette ahhoz a globális filmrajongó/rendezősztár perszónához, akit ma ismerünk. 

A Cinema Niche mögött álló csapat egy rövid nyári szünet után, 2024 őszén folytatja tavasszal bemutatkozó vetítéssorozatát. A Celluloid Nights küldetése újraéleszteni azt a megismételhetetlen élményt, ahogyan kedvenc filmjeinket 35mm-es filmszalagról élhetjük át, miközben egy fiatalabb generációnak talán először adódik ez a kivételes alkalom. Míg a mozik ma már digitálisan projektálnak, a filmvetítés élménye celluloidról egészen más. Olyan kortárs rendezők, mint Christopher Nolan vagy Paul Thomas Anderson számára a filmre forgatás elsősorban alkotói döntés, amely befolyásolja, hogy munkáik hogyan mutatnak majd a nagyvásznon. Hozzájuk hasonlóan, a Celluloid Nights a film anyagiságát ünnepli, felismerve a film, mint fizikai médium egyediségét és örök dicsőségét. 

Forrás: Uránia Nemzeti Filmszínház