Juliette Binoche neve, mondanánk, ha valaki megkérdezné, mi hozott vajon Cedric Klapisch romantikus drámájának, a Paris-nak 916 nézőt a premier hétvégéjén. Ami nem mondható soknak, bár az össznézőszám (64 813) azért emelkedett a múlt heti családias hangulathoz képest a top 20 mezőnyére nézvést. A Börtönvonat Yumába még mindig nem tört át, 1004-es  második hete nem túl biztató a jövő tekintetében, de hát sosem voltunk a vas- és acélgolyó országa. Ám a Gyöngyvirágtól lombhullásig nagy siker volt, s Homoki Nagy gyümölcse még haló poraiban is hullajtja magvait, és ezzel a komplex képzavarral megajándékoznám A Föld című természetfilm mind az 1293 nézőjét.

Vonom is vissza a fenti western-ellenes kitételt, hiszen Lucky Luke vadnyugati kalandjaira (ejtsd: Lüki Lük, hisz francia az istenadta) mégiscsak egy híján 1500 néző vett jegyet, s őket is a feltétlen western-rajongókhoz kell számítanunk, hacsak nem a nosztalgia csábította őket a mozikba, elvégre főhősünk számos 80-as évekbeli képregényújságban volt szívesen látott vendég különféle álneveken.

A magyar mezőnyt két "egyidős", egyaránt három hete látható film képviseli a húszak között, A kis Vuk 1657 nézővel egy helyet csúszott vissza, míg az Eszter hagyatéka továbbra is jól nyomja (persze mindent a maga kategóriájában kell felszorozni és leosztani), 3003 nézővel már pont 16 000-nél tart össznézőileg. A 21-Las Vegas ostroma Kevin Spaceyvel és a Magyarországon töretlen népszerűségnek örvendő szerencsejáték-krimi párosítással hozta az átlagosnál kissé jobb, 5 és felesnél jobb átlagot (5739), míg az Eva Longoria Parker-James Rudd-Jason Biggs hármassal "fémjelzett" lityi-lötyi Csak a testeden át! is elcsábított 7673, nevetéssel és szerelemmel könnyen korrumpálható popcorn-pusztítót.

Mindez azonban csak kismiska Jon Favreau filmjéhez képest: az eddig nem túl acélos filmeket összeütő színész-rendező Vasemberére csaknem 18 000-en (a pontos szám 17 971) voltak kíváncsiak, ami az össznézőszám negyede. A Robert Downey Jr. által tökéletesen megformált félig gép, félig ember szuperhős 1963-ban, a hidegháború alatt kelt életre az USA-ban, s annak technológiai fölényét hirdette-szimbolizálta-szuggerálta a nagy vörös rémmel harcolva. Ezt a poros és egysíkú olvasatot aktualizálta a rendező és szintén nem tipikusan akcióhős színésze, mégpedig remekül - kell-e magyarázni a bizonyítványt egy ilyen nyitány után?

(forrás: odeon.hu)