Mi kell még, quo vadis? Hatvan százalékos országos nézőszámemelkedés a múlt héthez képest úgy, hogy a nem premierfilmek között a visszaesés átlag 30% volt, na, mi az? Ütős premierek.

Már amelyik. A Jumurtától mondjuk senki nem várta, hogy kirántja a gödörből Európa filmforgalmazási piacát, az egyetlen kópiával támadó csendes film Szarajevótól Antalyáig nyert pár fesztiváldíjat, de 64 nézővel csak a 44. helyet csípte el Budapesten. Ennél sikeresebb volt az osztott képernyős romantika némi időutazással fűszerezve, avagy hogy nézett ki Helena Bonham Carter és Aaron Eckhart 2005-ben? - A nő másik arca egy érdekes forgalmazói hozzáállás eredményképpen jutott el épp most a nézőkhöz (pár év alatt épp most sikerült egy őszi hőmérsékleti jellemzőket hozó nyári hétvégét találni?), mégpedig 2443-hoz, ami a 10. helyre volt elég.
 

A nézők is kifeküdtek tőle - Másnaposok

Wes Craven 1972-es horrorának újrája pedig mintha épp a kevésbé ügyes idézítésre lenne példa, Az utolsó ház balra 3970 nézője A nő másik arcához képest dupla kópiával tudott kevesebb, mint dupla annyi nézőt összehozni, 8. hely, mondhatta volna szebben is, kis lovag. Negyedik a Képlet, harmadik a Terminátor- Megváltás,  az Angyalok és démonok pedig már csak ötödik.

A múlt héten előörsként belibegő Nász-ajánlat a Másnaposokkal vívott vére menő harcot az első helyért, lássuk, mi történt!

Budapesten a botox a menő, Anne Fletcher filmje a Sandra Bullock - Ryan Reynolds kettőssel egy elég jelentős orrhosszal beelőzte a Todd Philips által összehozott Másnaposokat (a nézői lábszavazás 31 017 - 21 102 arányban hozta ki győztesnek a romantikusabb filmet), de országosan a tévedések és felesek vígjátéka nyert 37 262 - 36 580-ra. És még mondják, hogy itthon a vidék nem fogékony Amerika hangjára! Odaát a Másnaposok az idei év eddigi legeredményesebb R-besorolású filmje (kisded csak felnőtt jelenlétében nézheti meg), épp 50 milliót ver rá a második helyezett Watchmenre, az összes film figyelembevételével mindez a 7. helyet jelenti - eddig 152 millió dollárt hozott, amiből kényelmesen ki lehetett pengetni a 35 milliós költségvetést, s ez Todd eddigi legsikeresebb filmjét jelenti a Starsky és Hutch 88 milliós eredményét (nemsokára szigorúan számszakilag is) megduplázva. A forgalmazók most fohászkodhatnak, hogy a magyar népléleknek oly otthonos másnaposságérzés után az epegörcsre vagy a magas koleszterinszintre is épüljön hollywoodi komédia.

(forrás: odeon.hu, országos forgalmazói adatok, box office mojo)