Különböző obskúrus filmek adattak a múlt héten, megannyi vámpír és sorsüldözött, sehol egy édes kiskutyus, sehol egy kócos gyerekfej, sehol egy szuperhős, akárhová nézünk, kisebbségek, torzszülöttek, autisták. A Szemle-nyertes Utolsó idők szerepléséről egyelőre nincs hír, ám szinte reménytelen helyzetéből támadt fel Mészáros Márta Kéthly-filmje: az Utolsó jelentés Annáról 165%-os bevételnövekedést produkált (12 kópiával!), s megháromszorozta a nézettségét. A 9249 nézőhöz kapcsolódó 7. hely nem egy kivételes erős hetet takar, csupán az alacsony jegyárakról tanuskodik: a nagyjából azonos látoagatottságú Hasonmás 11,2 milliós bevételt hozott és a 4. helyen végzett.
Lars von Trier filmje helytállt Amerikában |
Különös filmjeink dacára 13%-os bevételnövekedést és 123 ezres össznézettséget regisztrálhattunk az előző hétvégéhez képest - ez nagyjából megfeleltethető a rossz idő pozitív hatásának. De mely filmek jártak jól leginkább a mozibarát időjárás következtében? A Becstelen brigantyk és A végső állomás 3D 25-30%-os, átlagon felüli növekedése mindenképpen példa értékű, a Tarantino-film már 230 ezer nézőn és 233 milliós bevételen túl jár (ez a top10 legöregebb filmje, már 10 hete van műsoron), A végső állomás 3D sem nagyon veszít a népszerűségéből.
Mindkét filmről sokat szóltunk már, egyszerűen megfogalmazva: jók, olyat nyújtanak, ami miatt a nézők nem átallnak elslattyogni a legközelebbi mozgóképszínházhoz, és megvenni a mopzijegyet. Szórakoztatnak, élményt nyújtanak - egyikük tartalmaz egy sztárrendezőt és egy pár sztárszínészt, másikuk pedig egy furcsa, itthon még néha ma is lesajnált, otthon előállíthatatlan technika megoldást.
A csúf igazság időkőzben átlépte a százezres nézőszámot, míg a premierfilmek közül egyedül A rémségek cirkusza Twilightba oltott Harry Potter-szerű Jedi-komédiája fért be a top 10-be (Amerikában is, bár ez nem nagy siker, 2300 vetítésen 6,3 millió dollár a bevétel), míg a lista élén a Fel! áll 38 958 nézővel, kópiaszámra fajlagosan kb. megegyezően az Utolsó jelentés Annáról nézőszámával.
Jonze filmje látványos zuhanásba kezdett |
Amerika eközben továbbra sem hajlandó leszakadni a horrorőrületről, de hát Halloween közeledvén ez nem is csoda. A nemsokár sci-fibe kezdő Lars von Trier önterépiás borzalomfilmje, az Antichrist 73,5 ezer dollárt termelt tengerentúli premierjén, igaz, ezt 6 mozi vetítésein hozta össze. Mira Nair drámája, az Amalia sztárturbóval (Hillary Swank, Ewan McGregor, Richard Gere) is csak 4 milliós bevételt ért el 818 moziban.
14,8 milliós bevételével a 2. helyre futott be a 6. Fűrész, amely az eddigi legrosszabb Fűrész-indítás a sorozatból (igaz, az első, legjobb-legötletesebb-legszellemesebb darab a második legrosszabb). Így is behozta az árát azonban - a 10-15 milliós szenvedéssorozat így is filmenként legalább duplaannyit hozott a LGF-nek. Szóval előre a 10. Fűrészért a kapitalista munkaversenyben.
Egely György sem intézhette volna jobban a Paranormal Activity sikerét |
A gyermeki Jonze-opusz Where the Wild Things Are a 3. (elég meredeken zuhan a bevételi görbéje), míg az élen az immár vitathatatlanul nagy siker Paranormal Activity áll: a befektetett 15 000 dollár (azaz 2,65 millió forint) eleddig 62,4 millió dollárt (segítek, majdnem 11 milliárd forintot) fialt, egy hónap alatt - nem rossz költséghatékonyság. Az új Blair Witch Project egyre több moziban látható Amerikában, lassan kategóriája legsikeresebb filmjévé növi ki magát - stílusosan elég paranormálisan viselkedik.
(Forrás: box office mojo, országos terjesztői adatok)