Tamás Dorka, a filmet forgalmazó SPI sajtófőnöke szerint a film nagyon jól szerepel a mozikban. „A végleges változatot csak a bemutató napján láttuk, a produkció a mi számunkra is meglepetéseket tartogat. Azt gondolom, hogy a film pontosan az lett, amit vállalt és ez nagyon nagy szó. Általában ezt a kritika is észrevette, persze volt egy-két masszív „fikázás”, de erre számítottunk, hiszen a rendező köré felépített imidzs miatt ez elkerülhetetlen. A film nem próbálta azt hazudni, hogy semmi köze a nyilvánvaló hatásokhoz, amilyen például Guy Ritchie filmje, a Blöff, hanem nyíltan felvállalta ezeket a párhuzamokat.”
Mind a forgalmazó, mind a producer úgy véli, hogy a nézőszám tekintetében sikerülni fog átlépni a százezres küszöböt. Tamás Dorka elmondta, hogy várható volt a jó vidéki szereplés, és igyekeztek ezt segíteni is a széleskörű, egész országra kiterjedő kampánnyal. „A film műfaja olyan, hogy számítani lehetett a vidék érdeklődésére is. A produkció egyébként országos turnén van, mind a rendező, mind a színészek a vidéki városokat járják és népszerűsítik a filmet. Több helyen is lesz olyan vetítés, ahol a film szereplői szedik a jegyeket. Ma erre Kecskeméten kerül sor, a jövő héten Győrbe látogatnak el az alkotók.”
Szeptember 26-án vasárnap Budapesten is el lehet csípni a szereplőket jegyszedés közben. A MOM Parkban a fél négyes vetítést, a Westendben pedig a negyed 6-os és a 8 órás előadást felügyelik a színészek. Tamás elmondta még, hogy az első heti szereplés tükrében bizonyos vidéki mozik kedvezőbb kölcsöndíjat kínáltak a második hétre, ami mindenképpen annak lehet a jele, hogy az emberek nézik a filmet és ezt a mozik is észre vették.
Hétfőn veszi kezdetét az Argo kincskereső játéka, és ezzel a film körüli kampány is átlép a második szakaszba. „A film bemutatójáig a kampánynak az a célja, hogy felkeltse a kíváncsiságot a film iránt, és hogy általában informálja az embereket, hogy a film van. Ezt az első hét után már teljesen értelmetlen folytatni, hiszen ekkorra a nézőszám alakulását döntően befolyásolja, hogy akik már látták a filmet, mit mesélnek róla ismerőseiknek. Ilyenkor indul el a kampány második része. Minden héten kijön hat konkurens produkció, melyek közül egy-kettő biztos van, mely hangulatában, stílusában hasonló, tehát ugyanazt a közönséget vonzza. Ekkor az a cél, hogy a film a köztudatban maradjon. Azt kell kommunikálni a potenciális néző felé, hogy még mindig játsszák a mozik és az eszébe vésni, hogyha hallott valami jót róla. A ’menj be rá’ helyett a ’hallj róla, még van’ lesz a szlogen”, mondta el György Péter, a film producere.
György elmondta, hogy bár az Argo a második helyen nyitott, ami mindenképpen szép eredmény, a nézőszám tekintetében némileg alulmúlta a várakozásokat. „Az origo azt dörgölte az orrunk alá, hogy a Kontroll kétszer ennyi nézővel nyitott. Ám nem szabad figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy a novemberi bemutató idején már sokkal többen járnak moziba. A jó idő kicsit kibabrált velünk. A többi filmet is kevesebben nézték meg, mint ahogy azt várni lehetett.”
Ekkor persze felmerülhet a kérdés, hogy miért nem került később a mozikba az Argo is, amikor már garantált a rossz idő. „Eredetileg tavaszra terveztük a bemutatót, amit áttoltunk szeptemberre, mivel több magyar filmet is bemutattak akkor. Nem akartuk, hogy egymás elől vegyük el a nézőket, továbbá a tavaszi bemutatók egytől-egyig beleálltak a földbe, és a magyar filmek körül kialakult rossz szájíz visszahúzta volna a mi filmünket is. Ugyanezért szerettünk volna ősszel elsőként kijönni, végül a Szezont hamarabb mutatták be, ez az ő döntésük volt. De nem hiszem, hogy a két film egymás elől vadászná el a nézőket. Ősszel már igazából nem is annyira a magyar filmekhez próbáltuk igazítani a bemutató időpontját, hanem a külföldi bemutatókhoz.
Az idei nyáron a foci EB és az olimpia miatt sok filmet visszatartottak és az ősz ezért zajosabb, mint a szokásos. Ez október és november folyamán csak erősödni fog, éppen ezért a szeptemberi bemutatónak igazából csak a január lehetett volna reális alternatívája. Ezt viszont azért vetettük el, mert szerettünk volna a film kampányával kilátszani a médiazajból. Szeptember ebből a szempontból még csendesebb időszak, de az emberek már visszajöttek a nyaralásból, úgyhogy elérhet hozzájuk a film híre.”
A producer szerint a százezres nézőszám elérésére reális esélye van a filmnek, ha pedig egy film átlépi ezt a küszöböt, nagyon nehéz megmondani, hogy hol áll meg. „A második hét alapján már jobban lehet majd becsülni.”
Az Argo a Szemlén is látható lesz, és már az ősz folyamán megpróbálják kijuttatni külföldi fesztiválokra. Ami a külföldi forgalmazást illeti, György Péter úgy tervezi, hogy elsőként a magyarlakta területekre juthat ki a film, Erdélybe és Szlovákiába. Más országok is tervben vannak, de ez még a jövő zenéje. „Meglátjuk hogyan sikerül a magyar szlenget átültetni más nyelvre. Angolul nem olyan változatos ez az Argo-nyelvezet. Arra nem számítok, hogy Kontroll lesz belőle, bár a fene tudja. Majd meglátjuk.”