Forgatás a Lipótmezőn Johanna fotó: Pfeffer Attila |
A film cannes-i meghívásával kapcsolatban Mundruczó elmondta, hogy „a felvételek csúszása miatt majd egy hónappal a március 1-i leadási határidő után, 27-én tudtuk csak elküldeni a Johanna megtekintő kópiáját, amire a zsűri külön engedélyt adott nekünk. Majd két napra rá jelezték, hogy várják a filmet a fesztiválon.” Ezt követően is maradt még leküzdeni való határidő, május 13-ra készül el a vetítésre szánt kópia, és 19-én vetítik az operafilmet a cannes-i közönségnek.
„Most nem fog megismétlődni az, ami pár éve történt a Szép napokkal, hogy újravágom. Akkor finanszírozási kényszer miatt mutattuk be a filmet a Szemlén, ha nem tettünk volna így, akkor vissza kellett volna fizetni a kapott pénz egy részét” – mondta a rendező, majd vázolta, hogy jelent-e valamiféle előnyt a következő filmtervek megvalósításánál a cannes-i elismerés.
Forgatás a Lipótmezőn II. Johanna fotó: Pfeffer Attila |
Korábbi tervéről, a Deltáról nyilatkozva a rendező elmondta, hogy a film egyelőre még forgatókönyv formájában létezik, és legkésőbb augusztusig ki kell derüljön, vajon előteremthető-e a költségek fedezete. Csak ekkor kezdődhet el a decemberre tervezett forgatás. „Sokat köszönhetek Petrányi Viktóriának és Tarr Bélának, hogy a tavalyi évem nem volt üresjárat, és a korábbra tervezett Delta helyett elkészült a Johanna.”
Az üresjáratok más módon, például színházi rendezéssel is elkerülhetők. Mundruczó Kornél eddig három színpadi munkával jelentkezett. A Krétakörrel elkészítette a Nibelung lakóparkot, a Trafóban pedig megrendezte a Zérus című előadást valamint Sartre művéből a Tisztességtudó utcalányt. „Alapvetően háromféle rendező van, az első csak filmet rendez, a másik reklámokat, és van a harmadik típus, aki színházban is dolgozik. Természetesen elsősorban filmrendezőnek tartom magam, de mindkét oldalon lehet gyarapodni. Főként a forgatások tapasztalatait tudom a színházi rendezésben hasznosítani, visszafelé már kevésbé működik nálam.”