fotó: Pfeffer AttilaMundruczó tapasztalatai szerint közvetlen anyagi támogatást nem hoz a fesztiválokra kapott meghívás, még a legrangosabb cannes-i seregszemle sem jár együtt a pénzcsapok automatikus megnyitásával. „Gyakran ismert nagy rendezők is azzal küzdenek, hogy előteremtsék következő filmjük anyagi hátterét. Mindenestre az eddigi munkáim már bebizonyították, hogy eladhatóak, a cannes-i meghívás pedig segíthet a Johanna mind külföldi, mind hazai forgalmazásában. Most ennél jobb helyen nem tudna kezdeni a Johanna.”

Korábbi tervéről, a Deltáról nyilatkozva a rendező elmondta, hogy a film egyelőre még forgatókönyv formájában létezik, és legkésőbb augusztusig ki kell derüljön, vajon előteremthető-e a költségek fedezete. Csak ekkor kezdődhet el a decemberre tervezett forgatás. „Sokat köszönhetek Petrányi Viktóriának és Tarr Bélának, hogy a tavalyi évem nem volt üresjárat, és a korábbra tervezett Delta helyett elkészült a Johanna.”

Az üresjáratok más módon, például színházi rendezéssel is elkerülhetők. Mundruczó Kornél eddig három színpadi munkával jelentkezett. A Krétakörrel elkészítette a Nibelung lakóparkot, a Trafóban pedig megrendezte a Zérus című előadást valamint Sartre művéből a Tisztességtudó utcalányt. „Alapvetően háromféle rendező van, az első csak filmet rendez, a másik reklámokat, és van a harmadik típus, aki színházban is dolgozik. Természetesen elsősorban filmrendezőnek tartom magam, de mindkét oldalon lehet gyarapodni. Főként a forgatások tapasztalatait tudom a színházi rendezésben hasznosítani, visszafelé már kevésbé működik nálam.”